سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشتمین روز جشنواره فجر شیراز

جشنواره فیلم فجر شیراز به هشتمین روز رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کم کم به روزهای پایانی جشنواره فیلم فجر شیراز نزدیک می شویم و مخاطبان پرده نقره ای در تعطیلی روز جمعه با ۲ فیلم پرمخاطب این روزهای جشنواره همراه می شوند.

جمعه ۲۰ بهمن ماه در تالار حافظ شیراز فیلم های به وقت شام و لاتاری در ساعت ۱۸ و ۲۱ مقابل دیدگان تماشاگران به روی پرده می رود.

لاتاری و به وقت شام در نظر سنجی مردمی ۳۶ جشنواره فیلم فجر تهران در جمع هفت اثر پایانی قرار دارند و همین موضوع باعث شور و هیجان تماشاگران سینما برای دیدن این آثار می شود.

لاتاری فیلم بسیار مهمی در کارنامه کاری محمد حسین مهدویان به شمار می آید؛ فیلمی که انگار روی دیگر سکه مهدویانی را نشان می‌دهد که نمی‌شناختیم.

این نخستین باری است که با شمایل جدیدی از فیلم‌ساز روبه‌رو می‌شویم؛ جوان خوش‌فکری که همیشه دغدغه تاریخ معاصر ایران و خصوصاً تاریخ انقلاب اسلامی را داشته است حالا سراغ موضوع اجتماعی به‌روزی رفته که بیشتر با مدرنیزاسیون کشور گره‌خورده تا سنتها و مهدویان دوربین خود را به‌جای صفحات تاریخ به خیابان‌های شلوغ و کثیف تهران برده است تا داستانی عجیب‌تر از فیلم‌های دیگرش برای تماشاگران تعریف کند.

لاتاری از یک عاشقانه تین‌ایجری به یک فیلم انتقام‌جویانه انقلابی تبدیل می‌شود که قهرمان زخم‌خورده عاصی علیه سیستم یا به عبارتی علیه گذشته و سبقه خود می‌شورد.

حاتمی کیا در به وقت شام روی روابط داعشی‌ها، متمرکز شده و توانسته خط ارتباطی درستی را بچیند اما در این خط ارتباطی نحوه بیان ایدئولوژیک کمی اغراق آمیز و دور از واقعیت به نظر می‌رسد.

صحنه کشتار دسته جمعی در بنای تاریخی و گپ‌های مفصل دینی و عقیدتی نیز از این دسته است که کمی از باور موقعیت‌ها می‌کاهد و مخاطب را پس می‌زند و در واقع یکی از اساسی‌ترین مشکلات در به وقت شام ننشستن دیالوگ‌های این چنینی در موقعیت‌ها و کاراکترهاست، با اینکه حاتمی‌کیا کوشیده است تا از شعارزدگی در دیالوگ نویسی شخصیت‌های داخلی پرهیز کند، در کاراکترهای داعشی این مسئله کمی به چشم می‌خورد.

در سالن نارنجی مجتمع هنر شهر آفتاب شیراز ساعت ۱۹ و ۲۱ ، جاده قدیم به کارگردانی منیژه حکمت و ماهورا به کارگردانی حمید زرگرنژاد اکران می شود.

فیلم ماهورا براساس داستانی واقعی ساخته شده است و دومین فیلم سینمایی حمید زرگرنژاد در مقام کارگردانی است.
زرگرنژاد پیش از این فیلم سینمایی پایان خدمت را کارگردانی کرده بود و در فیلم ماهورا جنگ در حاشیه رخ می‌دهد و اصل قصه، درباره عشق و زندگی است.

جمعه ۲۰ بهمن ماه در سالن آبی هنر شهر آفتاب فیلم انیمیشن فیلشاه کاری از هادی محمدیان برای علاقمندان حوزه کودک و نوجوان به نمایش در خواهد آمد و در ساعت ۲۰ فیلم کمدی مصادره نخستین ساخته مهران احمدی در مقام کارگردان که این روزها مخاطبان بسیاری را به خود جلب کرده ، میهمان علاقمندان هنر هفتم خواهد بود.

در خلاصه داستان فیلم مصادره آمده ایران خیلی بزرگه، اما ما هم خیلی بدشانسیم.

رضا عطاران، هومن سیدی، بابک حمیدیان، میرطاهر مظلومی، هادی کاظمی، مزدک میرعابدینی، سیامک صفری و مهران احمدی در این فیلم ایفای نقش می کنند.

پردیس سینمایی گلستان هم در هشتمین روز از برگزاری جشنواره فیلم فجر شیراز ، در ساعت ۲۱ فیلم امیر نیما اقلیما را به روی پرده نمایش می برد.

در خلاصه داستان فیلم امیر آمده : علی در جستجوی همسر سابق و پسرش به تهران می آید و علیرغم مشکلات خانوادگی در تلاش است تا به روش خود گرفتاری آدم های دور و برش را حل کند.

میلاد کی مرام، هادی کاظمی، بهدخت ولیان، مصطفی قدیری، روشنک سه قله گی، وحید منافی، مهدی عامل هاشمی، مونا قاسمی، کسری محبوبی، آرتین گلچین و سحر دولتشاهی ترکیب بازیگران فیلم امیر نیما اقلیما را تشکیل می‌دهند.

هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز که از ۱۳ بهمن آغاز شده تا ۲۲ بهمن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ر

جشنواره فیلم فجر در شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.