سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: تلاش آمریکا برای اعمال سیطره بر روسیه محکوم به شکست است

وزیر امور خارجه روسیه تلاش آمریکا برای اعمال سیطره و نفوذ بر روسیه را محکوم به شکست خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف -- وزیر امور خارجه روسیه -- تلاش آمریکا برای اعمال سیطره و نفوذ بر روسیه را محکوم به شکست خواند.

لاوروف گفت: «تلاش‌های آمریکا برای منزوی کردن روسیه به منظور سیطره بر آن با شکست روبرو خواهد شد.» وی در سخنرانی خود در مراسم «روز دیپلمات ها» با اشاره به گسترش تلاش‌های ضد روسی آمریکا افزود واشنگتن به تلاش‌های خود برای تبدیل کردن روسیه به یکی از کشور‌های تحت کنترل و نفوذ خود ادامه می‌دهد، اگر چه اینگونه تلاش‌ها نیز با شکست روبرو خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های کاخ سفید برای منزوی کردن مسکو افزود مقامات آمریکا قصد دارند با چنین اقداماتی مشکلات کشورشان را به هزینه مسکو برطرف کنند که البته راه به جایی نخواهند برد.

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد از آنجا که کشور‌های غربی نفوذ خود را از دست داده اند ناگزیرند برای حفظ سلطه خود تلاش کرده و مانع از به وجود آمدن جهان چند قطبی و همچنین رشد و توسعه در اقتصاد‌های پویای جهانی از جمله روسیه شوند.

وی با اشاره به چالش‌های خارجی روسیه افزود مسکو با تکیه بر نقش فعال و همکاری‌های دیپلماتیک خود بر اینگونه مشکلات و بحران‌ها پیروز شده و به همین روش نیز ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/

انتقاد مسکو از سیاست ضدروسی آمریکا

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.