سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شیراز

استاندار فارس از آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری در بافت فرسوده شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار استاندار فارس در مراسم آغاز طرح ملی بازآفرینی شهری که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به صورت همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار شد، گفت: مساحت کل بافت فرسوده فارس ۴ هزار هکتار است که هشت درصد محدوده قانونی شهر‌های استان را شامل می‌شود.

وی افزود: بافت فرسوده شهر شیراز یک هزار و ۸۰۰ هکتار است که ۳۶۰ هکتار آن بافت تاریخی و فرهنگی است.

تبادار ادامه داد: ۴۵ درصد بافت‌های فرسوده استان متعلق به شهر شیراز است و در حال حاضر در بخش‌های تاریخی و فرسوده شهر اقدامات بهسازی و مرمت بافت‌های تاریخی در دست اقدام است.

وی با اشاره به سکونت‌های غیر رسمی استان فارس نیز بیان کرد: یک هزار و ۲۸۷ هکتار سکونتگاه‌های غیر رسمی در شیراز مرودشت و کازرون شناسایی شده که ۲۵۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

استاندار فارس تصریح کرد: طرح ساماندهی تهیه و مصوب شده و بر اساس سیاست گذاری جدید در راستای بازآفرینی پهنه‌های فرسوده و با هدف احداث واحد‌های مسکونی طرح‌هایی در دست اقدام است.

تبادار اظهار کرد: زمینی معادل ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع که نزدیک به ۱۱۰ واحد مسکونی در پی دارد در بافت فرسوده شهر شیراز شناسایی شده که کلنگ آغاز احداث مسکن در آن به زمین زده خواهد شد.
انتهای پیام/ر

شناسایی یک هزار و ۲۸۷ هکتار سکونتگاه‌های غیر رسمی در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.