سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

حذف آزمون دوره ابتدایی استعداد‌های مغفول دانش آموزان را احیا می‌کند

مدیر کل آموزش و پرورش تهران گفت: حذف آزمون به ارتقای مهارت‌های پرورشی و هنری دانش‌آموزان کمک می‌کند.

عباسعلی باقری مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حذف آزمون از دوره ابتدایی اظهار کرد: وجود آزمون‌های متعدد در دوره ابتدایی باعث صدمه زدن به دانش‌آموزان در این مقطع تحصیلی می‌شد و فرصت کودکی را از آنها می‌گرفت، چرا که بخش اعظم وقت دانش‌آموزان به جای کسب مهارت‌های زندگی صرف تست‌زنی می‌شد.

وی ادامه داد: حذف این آزمون‌ها از دوره ابتدایی باعث می‌شود تا دانش‌آموزان مهارت‌های دیگر خود نظیر مهارت‌های زندگی و هنری را تقویت کنند و چنانچه دانش‌آموزی تمایل به فعالیت‌های علمی بیشتری داشته باشد، می‌تواند در پایه نهم آمادگی علمی لازم را کسب کرده و برای شروع متوسطه دوم مدارس تیزهوشان را برای تحصیل انتخاب کند.

باقری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان پذیرفته شده در آزمون‌های تیزهوشان را صرفا نمی‌توان به عنوان فردی تیزهوش دانست، گفت: اغلب این دانش‌‌آموزان مهارت‌های تست‌زنی را به خوبی تمرین کردند و در واقع  افراد سخت‌کوشی بودند، چرا که صرفا آزمون‌های چهار گزینه‌ای نمی‌تواند تیزهوشی فرد را نشان دهد.

تا پایه نهم تحصیلی آموزش‌ها به طور عمومی هستند

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این سوال که چرا نحوه برگزاری آزمون برای ورود به مدارس تیزهوشان تغییر نکرد و به یک باره حذف این امتحان ورودی در نظر گرفته شد؟، اظهار کرد:‌ هر نوع آزمونی که برگزار می‌کردیم باز هم ماهیت امتحان و استرس را برای دانش‌آموزان به دنبال داشت، همچنین روش‌های دیگر آزمون همچون مصاحبه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ورود دخالت‌های انسانی در پذیرش دانش‌‌آموزان را به دنبال داشت، بنابراین حذف این آزمون در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: تا پایه نهم تحصیلی آموزش‌ها به طور عمومی هستند، بنابراین ضرورتی مبنی بر جداسازی وجود ندارد و بر این اساس سعی می‌کنیم جداسازی دانش‌آموز‌ها در متوسطه دوم انجام شود.

باقری یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم، تکیه بر تمام توانمندی‌های دانش‌آموزان است و صرفا بعد علمی نباید مورد توجه قرار گیرد،  به عنوان مثال اکنون مدارس نخبگان هنری را جداسازی نمی‌کنند و فقط بعد علمی ملاک جداسازی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.