سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل؛

زیستگاه های حیات وحش اردبیل با استفاده از روش های نوین کنترل می شوند

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: زیستگاه های حیات وحش استان اردبیل با استفاده از روش های نوین کنترل می شوند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد خداپرست، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در برنامه آزمایش پهپاد در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر از کنترل مناطق تحت مدیریت استان با استفاده از روش های نوین خبر داد.

وی گفت: با توجه به تاثیرات مثبت بکارگیری روش های نوین کنترل مناطق تحت مدیریت و زیستگاه ها با استفاده از سیستم هایی همچون دوربین های آنلاین پایش مناطق، دوربین های تله ای مدرن و انواع پهپادها و کوادکوپترها، در کنار گشت و کنترل و دوربین کشی محیط بانان، تجهیزات مذکور نقش موثری در جهت کنترل، تصویربرداری، شناسایی و تعقیب گونه های حیات وحش و حتی متخلفان شکار را دارند.

خداپرست افزود: با آزمایش پهپاد که با تصویربرداری از گونه کل و بز وحشی در مناطق صعب العبور صخره ای و پوشیده از درخت منطقه شکار ممنوع دربند مشکول شهرستان کوثر همراه بود برنامه ریزی لازم جهت تجهیز شهرستان های استان اردبیل به سیستم های نوین حفاظت انجام گرفته است.

وی پرواز در مناطق صعب العبور و دیواره های صخره ای، تصویربرداری ویدیوئی آنلاین با کیفیت بالا، ردگیری، شناسایی و تعقیب گونه های جانوری بزرگ جثه و شکارچیان غیرمجاز را از اهداف آزمایش پهپاد در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول عنوان کرد.

منطقه شکار ممنوع دربند مشکول با طی مراحل مطالعاتی و قانونی از سال 1390 با درج آگهی در روزنامه رسمی ابتدا به مساحت 23 هزار هکتار و با تعیین حدود و ثغور دقیق و اصلاحیه محدوده آن در سال 1395 به مساحت 29800 هکتار افزایش و تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

آزمایش پهپاد در منطقه شکار ممنوع دربند مشکول کوثر

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.