سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان در نوروز 97

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد بر لزوم رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان در نوروز 97 تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حسین طاهری‌پور گفت: بیش از 10 درصد افراد هر جامعه را توان‌یابان شامل معلولان، جانبازان، سالمندان، بیماران، کودکان، بانوان باردار، افرادی که نیازمند عصا یا واکر هستند، یا کسانی‌که کالسکه بچه به همراه دارند، تشکیل می‌دهند.
 
به همین دلیل ضرورت دارد در طرح‌های استقبال از بهار 97 ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان در جانمایی المان‌های نوروزی دائم و موقت، المان‌ها و باکس‌های گل بر روی نوار بساوایی، رمپ‌ها و یا حریم مورد نیاز آنها دقت لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس قوانین، مناسب سازی محیط شهری از وظایف شهرداری‌ها است، گفت: توجه به نیازهای خاص این دسته از شهروندان می‌تواند به تحقق عدالت اجتماعی در شهر کمک شایانی کند.

مدیر طراحی و بهسازی محیط شهری شهرداری مشهد با بیان اینکه این مدیریت از سال 88 تاکنون با صرف هزینه‌های بسیار اقدام به بهسازی و مناسب سازی پیاده‌روهای شهر کرده، افزود: احداث رمپ و نوار بساوایی از جمله موارد مناسب‌سازی محیط شهری است که در این خصوص اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

طاهری‌پور گفت: با این حال نوروز گذشته شاهد جانمایی برخی المان‌های نوروزی دائم و موقت و المان‌ها و باکس‌های گل بر روی نوار بساوایی بودیم که این امر سبب کاهش عرض پیاده‌رو توسط المان‌ها به کمتر از 120 سانتیمتر شده که این امر سبب غیرقابل استفاده شدن پیاده‌رو برای معلولان سوار بر ویلچر و دستی و برقی می‌شود.

انتهای پیام// م.م

اهمیت رعایت ضوابط مناسب‌سازی برای معلولان در شهر

برچسب ها: نوروز ، شهرداری ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.