سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ معتقد است از پس مصاحبه با مولر برمی‌‎آید

علیرغم نگرانی وکلای رئیس جمهور آمریکا، او معتقد است از پس مصاحبه با بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات، بر می‌آید.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، به گفته نزدیکان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در حالی که وکلای  وی در تلاش هستند تا از مصاحبه احتمالی او با رابرت مولر، بارزس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 جلوگیری کنند، به نظر می‌رسد ترامپ همچنان مایل به گفتگو با مولر است.

یک فرد نزدیک به ترامپ گفت: با وجود اینکه ما معتقدیم وی کاملا «بی‌گناه» است و در این پرونده نقشی نداشته است، تمایل رئیس جمهور برای شرکت در این گفتگو به این عقیده وی برمی‌گردد که او تجربه ای در زمینه دعاوی حقوقی و ادای سوگند از زمان فعالیت در امور املاک و مستغلات دارد.

این شخص گفت: ترامپ معتقد است که از پس این مصاحبه برخواهد آمد. ولی ترامپ نمی‌داند که این کار چقدر مشکل خواهد بود.

وی در ادامه گفت وقتی ترامپ روی میز مصاحبه در برابر مولر قرار بگیرد دیگر هیچ راه بازگشتی برای وی وجود ندارد. این کار اصلا آسان نخواهد بود.

آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات سابق کاخ سفید روز سه شنبه در گفتگو با جیک تاپر خبرنگار سی ان ان گفت: ترامپ همواره می‌گوید من همانند یک کتاب باز شفاف هستم. من خطایی مرتکب نشده‌ام و مایلم در این باره سوگند یاد کنم.

وی افزود: بنابراین من فکر می‌کنم ترامپ راهی مصاحبه با مولر خواهد شد.

در حالی که تمایل رئیس جمهور آمریکا به دیدار رو در رو با مولر است، او نظر اطرافیانش از جمله وکلا، دوستان و قانونگذاران را نادیده نمی‌گیرد که وی را ترغیب به دوری از چنین مصاحبه‌ای می‌کنند. سی ان ان ابتدا هفته گذشته گزارش داد که وکلای ترامپ در حال مذاکره برای رد مصاحبه احتمالی با رابرت مولر هستند.

یک منبع آگاه در این باره به طور خلاصه گفت تاکنون بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات درخواست مصاحبه با رئیس جمهور را مطرح نکرده است و وکلای ترامپ نیز ظرف هفته‌های آتی انتظار دریافت چنین درخواستی را ندارند.

گفتگوهای صورت گرفته تاکنون به طور غیر رسمی بوده است. در حالی که وکلای ترامپ در حال حاضر از مصاحبه داوطلبانه با تیم مولر حمایت نمی‌کنند،به نظر می‌رسد که همچنان شانسی برای رسیدن به توافق با تیم تحقیقاتی مولر برای انجام مصاحبه با محدودیت‌های خاص از جمله مصاحبه مکتوب یا تعیین سوالات محدود در مصاحبه، وجود داشته باشد.

افراد مختلف نزدیک به ترامپ هر نوع مصاحبه با تیم تحقیقاتی مولر را یک پیشنهاد خطرناک تلقی می‌کنند. با وجودی که ترامپ اعتقاد راسخ دارد که هیچ‌ گونه تبانی با مقامات روسیه در زمان انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 نداشته است، برخی از نزدیکان وی نگران هستند که مولر بتواند در مصاحبه با ترامپ به چیز‌های دست یابد که بتواند این پرونده را به طور جدی‌تر پیگیری کند.

تای کوب، مشاور حقوقی کاخ سفید اخیرا گفته است که وکلای ترامپ این مصاحبه را به نوعی یک دام می‌دانند.

 مقامات کاخ سفید در این باره اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.