منابع مطلع از امتناع استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید از حضور در جلسه پرسش و پاسخ کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات خبر دادند.

سرپیچی استیو بنن از احضاریه کمیته اطلاعاتی آمریکا برای پاسخ به سوالات این کمیتهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو منبع مطلع روز دوشنبه گفتند «استیو بنن» استراتژیست ارشد سابق کاخ سفید، علیرغم احضاریه‌ای که برای او صادر شده روز سه‌شنبه در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر نمی‌شود.

این کمیته بنن را احضار کرده تا بار دیگر درباره تحقیقات مداخله احتمالی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا شهادت دهد. این مقام سابق آمریکایی پیشتر در 16 ژانویه در این کمیته حضور یافت و توضیحاتی را ارائه داد ولی نتوانست رضایت برخی از اعضای این کمیته را جلب کند.

«مایک کانوی» یک عضو ارشد این کمیته از حزب جمهوری‌خواه، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت انتظار دارد بنن از احضاریه صادر شده پیروی کند و روز سه‌شنبه به سوالات اعضای کمیته پاسخ دهد؛ اما دو منبع مطلع گفتند بنن در کمیته مذکور حاضر نمی‌شود و این امر او را به اهانت به کنگره متهم خواهد کرد.

یکی از این منابع گفت کاخ سفید به بنن اجازه نداده به سوالات اعضای کمیته اطلاعاتی پاسخ دهد. او در 16 ژانویه نیز از پاسخ دادن به سوالات اعضای این کمیته درباره فعالیت‌هایش در دولت ترامپ یا در زمان انتقال ریاست جمهوری امتناع کرد.

کاخ سفید و کمیته اطلاعاتی هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که آیا می توان بنن را جز مقاماتی به حساب آورد که اختیار اجرایی داشته‌اند یا خیر.

کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا یکی از سه کمیته‌ای است که در کنار «رابرت مولر» بازرس ویژه تحقیقات روسیه، به بررسی اتهاماتی که در رابطه با انتخابات 2016 آمریکا به مسکو وارد شد، می‌پردازد. منابع مطلع گفته‌اند بنن هفته آینده با مولر دیدار خواهد کرد و به تمام سوالات او پاسخ خواهد داد.

روسیه تمام اتهامات وارده را رد کرده است و ترامپ نیز هرگونه ارتباط دستیارانش با این کشور را نادرست خوانده است.

انتهای پیام/

امتناع بنن از شرکت در نشست پرسش و پاسخ کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار