سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

رتبه دوم آذربایجان غربی در دسترسی خدمات نوین سلامت در کشور

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت:این استان در دسترسی به خدمات نوین سلامت در کشور، رتبه‌ی دوم را کسب کرده است.

رسول انتظار مهدی معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛درباره شاخص‌های سلامت آذربایجان غربی گفت: شاخص‌های سلامت طی ۳ سال گذشته در حوزه‌های مختلف در آذربایجان غربی تغییر پیدا کرده است.
وی گفت:این در حالی است که در حوزه دسترسی به خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی به طور میانگین ۳۰ درصد دسترسی‌ها بهبود یافت و در حال حاضر جمعیتی در استان وجود ندارد که به این خدمات دسترسی نداشته باشد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی بیان کرد: حداقل ۵۰ هزار خانوار به طور قطع به خدمات مراقبت‌های اولیه بهداشتی دسترسی نداشتند و برای ۴۰۰ هزار نفر دیگر نیز در آذربایجان غربی این امکان وجود نداشت که با اقدامات لازم دسترسی آن‌ها به این خدمات میسر شد.
وی افزود: شاخص دسترسی به نیروی انسانی تحصیل‌کرده در آذربایجان غربی افزایش پیدا کرد و ۷۰۰ نفر نیروی انسانی به وضع موجود اضافه شد و ۲۵۰ نفر نیز در هفته‌های آینده اضافه می‌شوند.
انتظار مهدی با اشاره به بهبود چند شاخص مهم در آذربایجان غربی گفت: چند شاخص مهم از جمله شاخص دسترسی به آب شرب سالم بهبود یافته و دسترسی به خدمات سلامتی نیز ۱۰۰ درصد است و در دسترسی به خدمات نوین سلامت در رتبه دوم قرار داریم و ۹۴.۳ جمعیت آذربایجان غربی در سامانه سیب ثبت‌نام کردند و پرونده اولیه تشکیل شده و ۶۸ درصد جمعیت استان حداقل یک‌بار خدمت گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: موارد مرگ مادر از ۱۷ مورد در ۹۴ به ۹ مورد در ۹۵ کاهش پیدا کرده و در زمینه کاهش مرگ نوزادان نیز آمار آذربایجان غربی از ۹.۳ به ۸.۲ کاهش یافته است و مرگ شیرخواران استان به ۱۲ کاهش یافته است که همه این موارد سبب بهبود شاخص‌های سلامت استان شده است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی اظهار داشت: شاخص بیماریابی دیابتی‌های آذربایجان غربی از ۴۷ به ۸۰ درصد افزایش یافته است که خوشبختانه بیش از ۷۰ درصد دیابتی‌های استان مراقبت شده‌اند و این موضوع قبلاً اتفاق نمی‌افتاد.
وی گفت: شاخص مدیریت پسماند‌های بیمارستان‌های آذربایجان غربی به ۱۰۰ درصد رسیده است و این بدین معنی است در تمام بیمارستان‌ها پسماند‌های عفونی ۱۰۰ درصد به صورت بهداشتی و بر اساس استاندارد‌های محیط‌زیست دفن می‌شوند.
انتهای پیام/ن.م
 

بهبود وضعیت شاخص های سلامت در آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.