سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست پویش بین المللی برای اخراج امارات از شورای حقوق بشر سازمان ملل

پویش بین المللی تحریم امارات از سازمان ملل خواست این کشور را فورا از شورای حقوق بشر اخراج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی الشرق قطر، «پویش بین المللی تحریم امارات»، سازمان ملل را ترغیب کرد، امارات را فورا از شورای حقوق بشر اخراج کند.

این پویش در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد: پرونده‌های امارات در زمینه حقوق بشر که به شورای حقوق بشر مربوط می‌شود هیچ ارزشی برای این شورا ندارد.

در این بیانیه آمده است: شایسته است شورای حقوق بشر روندی برای مجازات عاملان نقض حقوق بشر باشد. این شورا باید مکانی برای رسوا کردن اقداماتی باشد که ناقضان حقوق بشر برای بشریت رنج و سختی ایجاد می‌کنند و به دلیل همین مسائل نباید به امارات اجازه داد جزئی از شورای امنیت باشد.

در این نامه آمده است: پرونده حقوق بشر امارات وحشتناک است زیرا این کشور در زندانهایش از آزار و شکنجه استفاده می‌کند، انسان قاچاق می‌کند و علاوه بر آن نبود آزادی‌ها به شکل بسیار زیادی به این کشور ضربه زده است.

این پویش بین المللی خواستار دقت نظر عمیق در پرونده حقوق بشر امارات شد زیرا حقوق افراد چه شهروند و مقیم این کشور زیر پا گذاشته می‌شود. داشتن اندیشه سیاسی ممنوع است و کارگران خارجی از داشتن حقوق اساسی نظیر دستمزد‌های عادلانه محروم هستند.

اتحادیه پارلمان‌های بین المللی در این نامه تصریح کرد: سران کشور امارات در ریختن خون مردم یمن شرکت دارند به گونه‌ای که کشتار و آواره کردن صد‌ها هزار نفر از غیرنظامیان یکی از فعالیت‌های روزانه آن‌ها به شمار می‌رود.

این پویش بین المللی خاطر نشان کرد: امارات به خاطر نقض حقوق بشر و مشارکت در قاچاق انسان این شایستگی را ندارد که میزبان کنفرانس جهانی اتاق‌های بازرگانی شود.

این پویش بین المللی بر آگاهی بخشی و معرفی جنایت‌های امارات به سازمان‌های غیر دولتی و فعالیت‌های حقوق بشر تمرکز خواهد کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.