پایگاه اینترنتی اسکای نیوز در مطلبی به بررسی اوضاع بحرانی یمن و ضرورت پایان یافتن جنگ در این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز در مطلبی نوشت: با تداوم جنگ در یمن، مردم این کشور در هرج و مرج و آشفتگی کامل به سر می برند. هنوز نمی توان پایانی واقعی برای این جنگ خانمان سوز که موجب بروز وخیم ترین بحران انسانی در جهان شده است، پیش بینی کرد.

در این گزارش آمده است: تجاوز عربستان به این کشور خاورمیانه ای به بهانه مبارزه با شیعیان یمن موجب کشتار شمار زیادی از شهروندان بی گناه شده است. آمار بالای تلفات انسانی در حملات ائتلاف سعودی انتقادات بسیاری را از سوی جامعه بین المللی علیه عربستان برانگیخته است.

پس از اعمال محاصره هوایی و دریایی از سوی ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، شیوع وبا و دیفتری شدت گرفته است. ریاض مدعی است این محاصره، راهبردی برای جلوگیری از ورود سلاح به این کشور جنگ زده است؛ اما در واقع محاصره یمن موجب بروز قحطی شدید و کمبود سوخت و موادغذایی شده است. به دلیل محاصره این کشور از سوی ائتلاف سعودی کشتی های حامل کمک های بشردوستانه قادر به ورود به این کشور جنگ زده نیستند و در نتیجه شمار زیادی از مردم بی گناه یمن با مرگ دست و پنجه نرم می کنند.

در ادامه این مطلب آمده است: به پا خواستن جدایی طلبان در عدن در جنوب یمن و همچنین بروز اختلافات میان نیروهای تحت حمایت امارات و نیروهای تحت حمایت عربستان نیز موجب وقوع درگیری های مسلحانه و پیچیده تر شدن اوضاع در این منطقه شده است.

در کنار تمام این رویدادها فعالیت شاخه عربی القاعده در یمن را نیز نباید از قلم انداخت. سازمان های تروریستی جهانی همچنان بسیاری از مناطق شرقی یمن را تحت اشغال خود دارند. سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس هنوز هم القاعده را بزرگترین تهدید تروریستی علیه غرب قلمداد می کنند و به بهانه مبارزه با این گروه تروریستی، حملات پهپادی خود به یمن را ادامه می دهند.

ریشه کن کردن مناقشات در یمن و پایان دادن به این جنگ خانمان سوز غیرممکن نیست. این بحرانی است که به دست انسان ها ایجاد شده است. این جنگ اثرات انسانی ویرانگری با خود به همراه آورده است. در پی آغاز جنگ در یمن بیش از 10 هزار شهروند بی گناه کشته و 20 میلیون نفر از خانه های خود آواره شدند. همچنین 8 میلیون یمنی در معرض قحطی و گرسنگی شدید قرار دارند و 75 درصد مردم این کشور نیازمند دریافت کمک های ضروری هستند.

اسکای نیوز افزود: یمن در 4 سال جنگ و درگیری به منطقه ای برای مقابله نظامی عربستان سعودی و متحدانش علیه نفوذ روزافزون ایران در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است. علاوه بر این، این کشور خاورمیانه ای (یمن) از موقعیت راهبردی ویژه ای برخوردار است. تنگه باب المندب آبراهی بسیار راهبردی است که طول آن تنها 18 مایل است. کشتی های اروپایی که به سمت آسیا در حال سفر هستند، پس از گذر از کانال سوئز باید از این تنگه عبور کنند. تنگه باب المندب یکی از نقاط مهم برای حمل و نقل جهانی است.

انتهای پیام/

مقاله اسکای نیوز درباره ضرورت پایان یافتن تجاوز به یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار