سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بحرینی: درخواست‌های «مشکوک» برای بین‌المللی کردن حج از کینه‌ورزی‌ها نشات می‌گیرد

وزیر اطلاع‌رسانی بحرین مدعی شد درخواست‌های «مشکوک» برای «بین‌المللی کردن حرمین شریفین» ناشی از کینه، ورشکستگی سیاسی و جهل تاریخی است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  روزنامه الشرق الاوسط، علی الرمیحی، وزیر اطلاع‌رسانی  و رئیس هیئت امنای موسسه توسعه سیاسی بحرین، مدعی شد درخواست‌ها برای «بین‌المللی کردن حرمین شریفین» لغزش‌های اخلاقی است که از کینه، ورشکستگی سیاسی و جهل به واقعیت نقش تاریخی عربستان سعودی نشات می‌گیرد. 

او گفت: درخواست‌های «مشکوک» برای «بین‌المللی کردن حرمین شریفین» لغزش‌های اخلاقی است که از کینه، ورشکستگی سیاسی و جهل به واقعیت نقش تاریخی عربستان سعودی در خدمت به مهمانان خدای رحمان و دستان پاکش در داخل و خارج از کشور برای گسترش دعوت اسلامی، ارزش‌های میانه روانه و اعتدال نشات می‌گیرد.

وزیر اطلاع‌رسانی بحرین در گفتگو با الشرق الاوسط مدعی شد: تلاش‌های عربستان سعودی در خدمت به حرمین و زائران آن و حجاج را هیچ کس انکار نمی‌کند جز کسانی که کینه توز هستند و خیر امت اسلامی، وحدت، انسجام و پیشرفت آن را نمی‌خواهند.

 الرمیحی در ادامه، از خدمات عربستان سعودی به رهبری ملک سلمان به مهمانان خدای رحمان و فراهم کردن امنیت و آسایش آن‌ها برای انجام مناسک حج تجلیل کرد و هر نوع دعوت «خبیثانه» را برای «اهانت» به عربستان و عیب‌جویی از تاریخ با افتخارش در خدمت به اسلام و مسلمین یا تلاش برای سیاسی کردن شعائر دینی یا بین‌المللی کردن حرمین شریفین، محکوم کرد.

این اظهارات در حالی که در سال ۱۳۹۴ در پی بی‌تدبیری مقامات سعودی در مدیریت مناسک حج، ازدحام حجاج در منطقه منا در مکه مکرمه موجب کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ مسلمان شد. به دنبال وقوع این فاجعه کشورهای اسلامی خواستار بین‌المللی شدن حج شدند.

انتهای پیام/

اتهام‌زنی‌های وزیر بحرینی به کشورهای خواستار بین‌المللی شدن حج

برچسب ها: عربستان ، بحرین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.