سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش مغرضانه سازمان ملل درباره تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری کره شمالی در سایه تحریم‌های بین‌المللی

سازمان ملل با انتشار گزارشی مغرضانه از تجارت ۲۰۰ میلیون دلاری کره شمالی در سایه تحریم‌های بین‌المللی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان؛ سازمان ملل متحد با انتشار گزارشی مغرضانه اعلام کرد کره شمالی در سال 2017 با دور زدن تحریم ها، نزدیک به 200 میلیون دلار  از صادرات زغال سنگ و دیگر کالاهای ممنوعه درآمد کسب کرده است.

این گزارش به وسیله گروهی از کارشناسان سازمان ملل که فعالیت های اقتصادی کره شمالی را طی یک سال گذشته رصد کرده اند، تهیه شده است. شبکه سی ان ان مدعی است از طریق یکی از دیپلمات ها، بخش های مهم این گزارش را که قرار است به کمیته سازمان ملل در امور کره شمالی ارسال شود، دریافت کرده است.

در بخشی از این گزارش مغرضانه آمده است: به رغم تحریم های بین المللی علیه کره شمالی، این کشور تقریبا تمامی کالاهایی را که طبق قطعنامه های سازمان ملل بین ژانویه تا سپتامبر 2017 تجارت آن ممنوع اعلام شده، صادر کرده است.

کره شمالی در سپتامبر 2017 ششمین  و پرقدرت ترین بمب هسته ای خود را آزمایش کرد. پس از این آزمایش و تداوم آزمایش های  موشکی کره شمالی، از جمله آزمایش قدرتمندترین موشک بالستیک این کشور که قابلیت هدف قرار دادن آمریکا را دارد، شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی را علیه این کشور تصویب کرد.

انتهای پیام/

 

گزارش سازمان ملل درباره فعالیت های اقتصادی کره شمالی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.