سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران؛

پیشنهاد افزایش ده میلیاردی درآمد حاصل از آسفالت، ترمیم و حفاری تصویب نشد

در چهل و سومین جلسه شورای شهر پیشنهاد افزایش ده میلیاردی درآمد حاصل از آسفالت، ترمیم و حفاری تصویب نشد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در ادامه چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که بعدازظهر امروز (یکشنبه ) تشکیل شد،پیشنهادی مبنی بر افزایش ده میلیاردی درآمد حاصل از آسفالت، ترمیم و حفاری داد که این پیشنهاد با ۶ رای از ۱۶ رای تصویب نشد.

وی در دفاع از پیشنهاد خود گفت:در حال حاضر دولت ۵ هزار میلیارد دلار از اپراتورها دریافت می کند ما نیز باید در رویه ای مناسب از درآمدهای دستگاه های مختلف در شهر بهره ببریم.

میرلوحی با طرح این سوال که درغیر این صورت از کدام روش باید درآمد ایجاد کنیم؟ گفت: هاشمی رئیس شورای شهر وارد بحث شد و گفت: پس باید آسفالت تمام شهر را خراب کرده و از نو آسفالت کنیم.

میرلوحی در جواب به هاشمی با ناراحتی گفت: پس وام بیشتر و فروش ملک و زمین شیوه درآمدزایی باشد؟ هر نه به این طرح یعنی یک بله به فروش تراکم!!

فراهانی در این بین به شیوه مدیریت جلسه اعتراض کرد و گفت: اگر قرار بر این باشد که درهر بندی به مصاحبت های طولانی بپردازیم به هیچ جا نمی رسیم‌.

امانی در مخالفت به این پیشنهاد گفت: با مدیریت یکپارچه این مشکلات برطرف می شود و قرار نیست تمام مشکلات با بودجه حل شود.

صدراعظم نوری با تاکید بر اینکه خدمات فروختنی نیست، گفت: حفاری طولی و عرضی مربوط به شرکت ها است و بر اساس تعرفه محاسبه می شود این مسائل خدمات رسانی است و خدمات فروختنی نیست.

آروین به عنوان موافق طرح گفت: در بررسی عملکرد سال ۹۵ درآمد پیش بینی شده لکه گیری طولی ۶۲۱ میلیارد ریال بود، این درحالی است که در مصوب سال ۹۶ این رقم به ۴۵۰ میلیارد ریال کاهش یافته بود. سوال من اینجا است که چرا از سال ۹۵ تا ۹۶ این کاهش رخ داده و چرا باید سال ۹۶ ملاک قرار گیرد؟

پندار نماینده شهردای در پاسخ به آروین گفت: در سال ۹۵ بخاطر حفاری های زیاد آب و فاضلاب عملکرد قوی و خوب بوده است اما با گذشت زمان سیر کاهشی در این باره مشاهده می شود.

 

پیشنهاد افزایش درآمد حاصل از فروش زباله از ۴ میلیارد تومان به صد میلیارد تومان تصویب نشد

 به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه برگزار شد از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ و سی دقیقه ادامه داشت اما به دلیل اختلاف نظرها روند پیش روی به کندی پیش رفت و همین عامل باعث شد جلسه برای بعداز ظهر تمدید شود.

از ساعت ۱۴ جلسه علنی با حضور ۱۲ نفر به صورت رسمی آغاز شد و دیگر اعضا نیز با کمی تاخیر وارد صحن شدند.

اما گویا رویکرد مدیریت جلسه تغییری نکرده است و اکنون که بیش از یک  ساعت و نیم از بخش دوم جلسه می گذرد هنوز در هر بخشی اظهار نظرها بیشتر از حد است  جلسه به کندی پیش می رود.

در این بین سه نفر از اعضای شورا پیشنهادی دادند که تعجب سایر اعضا را به دنبال داشت که یکی از آنها پیشنهادی مبنی بر افزایش درآمد حاصل از فروش زباله از ۴ میلیارد تومان به صد میلیارد تومان بود!

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر از این ۴ میلیارد تومان تنها ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان محقق می شود.

زهرا نژاد بهرام و میرلوحی پیشنهاد افزایش این قیمت به ۱۰۰ میلیارد تومان را دادند که خداکرمی گفت این رقم باید به ۸ میلیارد تومان برسد و امانی عضو دیگر شورای شهر گفت این رقم باید به ۶ میلیارد تومان افزایش یابد.

 میرلوحی در دفاع از طرح خود گفت: روزانه ۹ هزار تن پسماند در شهر تهران تولید می شود که از این رقم حداقل ۲۵۰۰ تن ارزشمند است و هرکیلوگرم از این پسماند ۲۰۰۰ تومان ارزش دارد همچنین ۲۰۰ تن آهن در این زباله ها است که بی انظباطی ما باعث کثیف بودن این طلا شده است.

وی حتی اصرار داشت که می توان این درآمد را به بالای ۱۰۰ میلیارد تومان رساند.

صدراعظم نوری خطاب به میرلوحی گفت: باید منطقی و عملیاتی صحبت کنیم ما از مقداری از این ۹۰۰۰ تن زباله کمپوست تولید می کنیم که حتی سازمان پارک ها نیز آن را خریداری نمی کند، چه مبنایی برای افزایش ۴ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان دارید؟؟!!

صدراعظم نوری افزود: ما برای جمع آوری زباله هزینه می پردازیم اگر این پیشنهاد تصویب شود حاصلی جز متورم شدن درآمد نخواهد داشت.

رسولی با اصل طرح موافقت کرد اما برای میزان افزایش آن گفت: نیاز به بررسی بیشتر دارد.

نژاد بهرام نیز در پایان گفت: راهی برای افزایش درآمد جز این موارد نداریم اگر عوارض را افزایش دهیم به مردم فشار می آید. اگر زباله ارزشمند و گران باشد باعث می شود شهرداری مکلف شود راهکار مناسبی برای جمع آوری پسماند به کار گیرد.

امانی نیز برای پیشنهاد خود مبنی بر افزایش این رقم به ۶ میلیارد تومان تلاش زیادی کرد و رو به تمام اعضا کرد تا آن ها را مجبور به رای دادن کند با این حال این طرح با ۸ رای موافق از ۱۷ رای به تصویب نرسید‌.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.