رئیس شورای شهر تهران گفت: تبصره‌ای به لایحه بودجه اضافه کرده ایم تا بتوانیم از محل پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها نزدیک به هزار میلیارد تومان درآمد کسب کنیم.

برنامه‌ریزی برای کسب درآمد هزار میلیاردی از پارک حاشیه خیابان‌هابه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران و با بیان اینکه خیابان‌ها جزء املاک شهرداری هستند، گفت: متاسفانه برخی افراد از محل حاشیه خیابان‌ها به عنوان پارکینگ شخصی خود استفاده می‌کنند به طوریکه ابتدای روز خودروی خود را در آن پارک می‌‌کنند و آخر شب هم خودرو را می‌‌برند در حالی که هیچ هزینه‌ ای پرداخت نمی‌‌کنند.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه اعضای شورای شهر در این خصوص تبصره ای به لایحه اضافه کرده اند، اظهار کرد: با این اقدام ما می‌توانیم برای کسب درآمد از محل پارک حاشیه‌ای خیابان‌ها برنامه‌ریزی کنیم تا نزدیک به هزار میلیارد تومان درآمد از آن کسب کنیم.

 وی با بیان اینکه این برنامه‌ریزی ایده‌آل اعضای شورای شهر است، اظهار کرد: ولی در متن لایحه بودجه چنین چیزی نیامده که بعد روی آن برنامه‌ریزی می‌شود.

 هاشمی در خصوص عملکرد مختاری رئیس سازمان فضای سبز شهرداری تهران گفت: عملکرد مختاری عالی بود اما چون برف جدیدی در راه است بعدا در مورد آن صحبت می‌کنیم.

 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به مصوبات جلسه عصر شورای شهر تهران ادامه داد: کلیات لایحه بودجه سال 97 صبح امروز بدون تعیین ارقام رای آورد و قرار شد درآمدها در وقتی دیگر بررسی شود.

 وی افزود: جزئیات هزینه‌کردها هم در تاریخ بیست و چهارم به صورت بند به بند بررسی خواهد شد.

 هاشمی با بیان اینکه بیشتر پیشنهادات رای نیاورد،خاطر نشان کرد: افزایش درآمد از پسماند به میزان کمی رای آورد که رقم حدود 6 میلیارد تومان بود.

 رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بحث جدیدی در شهر تهران مطرح است که در قانون بودجه نیامده و قرار شده که شهرداری برای آن برنامه‌ریزی کند، اظهار کرد: در تهران تعداد زیادی محل پارک حاشیه‌ای در خیابان‌ها وجود دارد که شهرداری از آنها درآمدی کسب نمی‌کند و علت آن هم این است که قوانین در شورای عالی ترافیک شهرها تصویب می‌شوند.

درآمد پارک حاشیه ای باید به خزانه برود

 وی با بیان اینکه درآمد پارک‌های حاشیه‌ای باید به خزانه برود، گفت: شهرداری‌ها هم باید این مواضع را از خزانه طلب کنند و چون این اتفاق رخ داده کسب آن از خزانه کار سختی است و ممکن است که حتی  تبدیل به پول‌ هم نشود.

 هاشمی خاطر نشان کرد: فرض کنید اگر افراد پول را هم ندهند باید جریمه شوند و این جریمه‌ هم به خزانه دولت می‌رود و شهرداری‌ها باید از خزانه دولت پول بگیرند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 97 به جلسه روز سه‌شنبه موکول شد.

 در پایان جلسه هاشمی به اعضای شورا اعلام کرد: جلسه روز سه‌شنبه به منظور بررسی لایحه بودجه 97 از ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار