سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسهیلات قابل قبولی برای اشتغال در نظر گرفته شده است

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های خدمات، کشاورزی و صنعتی به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛داوود یاوری  با بیان اینکه برگزاری ۲ برنامه از جمله جشن بزرگ انقلاب با حضور امام جمعه کرمانشاه و جشنواره تجلیل از تعاونگران برتر و واحدهای نمونه برتر در ۱۸ بهمن از مهم‌ترین آنهاست گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در استان تسهیلات قابل قبولی برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

یاوری بیان  کرد: از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومان سهم کشور در بخش اشتغال بیش از ۸۴۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است که حدود ۲ تا ۸ درصد به این تسهیلات یارانه تعلق می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش های مختلف خدمات، کشاورزی و صنعتی به استان اختصاص داده شده است، گفت: این تسهیلات از ۱۰ میلیارد تومان تا سقف ۱۵ میلیارد تومان بنا به نوع فعالیت به کارآفرینان تعلق می‌گیرد.

یاوری گفت: از محل صندوق توسعه ملی برای بخش اشتغال روستایی ۶ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که بانک‌های عامل باید آن را تزریق کنندسهم استان در بخش عشایری و روستایی ۳۵۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.

یاوری اظهار داشت: نرخ سود تسهیلات در روستاهای مرزی و عشایری ۴ درصد، روستاهای غیر مرزی، ۶ درصد است که از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

این مسئول افزود: برای ایجاد اشتغال در استان ۲ طرح کارورزی برای ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاهها ایجاد شده که یک طرح حمایتی خوب محسوب می شود.

وی همچنین گفت: برای مشاغل خانگی نیز حدود ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۴ درصد، در نظر گرفته شده که به هر نفر تعلق می گیرد.

به گفته یاوری، حدود ۹۹ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد در نظر گرفته شده است.

یاوری اظهار داشت: تاکنون ۹۵ درصد از اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه جذب شده است.



انتهای پیام/ز

 

ایجاد اشتغال در استان  با ۲ طرح کارورزی برای ۴۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه ها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.