سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهم فلرهای نفتی در آلودگی هوای اهواز  

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان از افزایش ۵۰ درصدی فلرهای نفتی در آلودگی هوای اهواز در سال‌های اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز ،  احمدرضا لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان گفت: نخستین بار در سال ۸۱ مطالعات آلاینده‌های شهر اهواز صورت گرفت و پس از ده سال این مطالعات توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور به‌منظور دست‌یابی به داده‌های جدید تکرار شد و سهم آلاینده‌های شهر اهواز به تفکیک مشخص شد.

وی سهم آلودگی صنایع حدوداً ۶۰ درصد، حمل‌ونقل ۳۰ تا ۳۵ و سهم عوامل دیگر همچون آتش زدن مزارع ۵ درصد را عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان بیان داشت: در آن سال نزدیک به ۸۵ درصد آلاینده‌های صنعتی مربوط به فلرهای نفتی بود و جالب است که در جلسه‌ای، نمایندگان شرکت نفت این ایراد را وارد کرده‌ بودند که این مطالعات مربوط به ۴ سال قبل است و این در حالی است که در زمان انجام مطالعات در سال ۹۲ هنوز افزایش تولید نفت و توسعه میادین غرب کارون انجام‌نشده بود و در سال‌های اخیر این آلایندگی‌ها افزایش‌یافته است.

لاهیجان‌زاده افزود: علاوه بر آن، ۲ سال قبل یکی از عوامل مهم آلاینده که نیروگاه رامین بود گاز را جایگزین سوخت آلاینده مازوت کرد و حدود ۴ میلیون لیتر مازوت حذف شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان با اشاره به مشکلات مربوط به حمل‌ونقل اهواز مانند مترو، تاکسی و اتوبوس‌های فرسوده، گفت: اهواز تنها کلان‌شهری است که پس از گذشت ۱۶ سال خط اول مترو آن نیز به بهره‌برداری نرسیده و گردشگران باید از پروژه مترو به‌عنوان یک مکان تاریخی بازدید کنند.

وی افزود: در هیچ شهر دیگری آلودگی‌های مربوط به فلرهای‌نفتی و آتش زدن مزارع نیشکر وجود ندارد.

لاهیجان‌زاده تاکید داشت: برنامه‌های کاهش آلاینده‌های نفتی به ما داده شد اما مسئولان وزارت نفت با توجیهاتی مثل تحریم‌ها و کمبود اعتبارات، این برنامه‌ها را طبق زمان‌بندی انجام نمی‌دهند.

وی افزود: این توجیهات وزارت نفت ازنظر ما قابل‌قبول نیست. وزارت نفت باید به‌سرعت همچون بحران‌های فوری به این مسئله رسیدگی کند و حداقل در سال نخست، فلرهای اطراف اهواز را برچیند زیرا اهواز دیگر تحمل این میزان آلاینده را ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خوزستان بیان کرد: علاوه بر برگزاری جلسات با مسئولان وزارت نفت، از سال ۹۳ این موضوع پیگیری قضایی شد اما برای نتیجه‌گیری، این موضوع باید خواست همه مدیران استان باشد و تنها محدود به سازمان محیط‌زیست نباشد.

انتهای پیام/م

سهم فلرهای نفتی در آلودگی هوای اهواز افزایش یافته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.