سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی در قزوین

مدیر کل بهزیستی استان قزوین از اجرای طرح کشوری رصد آسیب‌های اجتماعی برای پیشگیری، کنترل و کاهش این معضل در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ وارثی مدیر کل بهزیستی استان افزود: در این طرح پرسش‌نامه‌های پژوهشی استاندارد شده با مؤلفه‌هایی از قبیل: خشونت خانگی، دغدغه‌های اجتماعی، اعتماد، همکاری و مشارکت اجتماعی، مسئولیت پذیری، اهمیت به معلولان و سالمندان و دیگر موارد سلامت روانی و اجتماعی در اختیار پرسشگران و گروه کارشناسی بهزیستی قرار داده شده است.

وارثی اضافه کرد: پرسشگران با مراجعه به گروه‌های سنی ۱۵ تا ۲۰ سال، ۲۱ تا ۴۰ سال و ۴۱ تا ۶۰ سال، اطلاعات را جمع اوری می‌کنند و آن را در اختیار برنامه‌ریزان و کارشناسان برای پردازش، تجزیه و تحلیل داده‌ها قرار می‌دهند تا مؤلفه‌ها و شاخص‌های اجتماعی قوی یا ضعیف را مشخص و سپس بر اساس نتایج حاصله برنامه‌هایی متناسب با وضع موجود برای کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی تدوین و تبیین کنند.

وی خواستار همکاری مردم با پرسشگران شد و گفت: بهزیستی به عنوان یکی از متولیان سلامت اجتماعی بیشترین وظیفه را در اجرای این طرح دارد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: برطرف شدن مشکلات و مسائل اجتماعی و تحلیل، برنامه‌ریزی و اقدام در زمینه آسیب‌های اجتماعی مستلزم همکاری چندجانبه دستگاه‌های اجرایی است.

به گفته وارثی، اجرای این طرح تا ۱۵ اسفندماه ادامه دارد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: استفاده از ظرفیت‌هایی مانند اورژانس اجتماعی، خط مشاوره تلفنی رایگان ۱۴۸۰، گروه‌های اجتماع‌محور پیشگیری از اعتیاد، خط ملی راهنمایی و مشاوره در زمینه اعتیاد و همچنین استقرار ۱۵ پایگاه سلامت اجتماعی در استان می‌تواند در زمینه کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/

اجرای طرح سامانه رصد آسیب‌های اجتماعی تا پانزدهم اسفند

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.