سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس هواشناسی؛

وزش باد و گردوخاک سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از امشب و فردا در شهر‌های شمال استان و مناطق جنوب شرق و غرب استان وزش باد به نسبت شدید رخ خواهد داد.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: جهت باد در این مناطق شمال شرقی و شمال غربی است که شدت وزش باد منجر به خیزش گردوخاک دراین مناطق می‌شود.

ملاشاهی  در ادامه از مواج شدن دریا خبر داد و گفت: از اواخر وقت امشب به علت تشدید سرعت وزش باد در سواحل دریای عمان، دریا به ویژه در مناطق شرقی مواج و متلاطم می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه ناآرامی دریا تا دوشنبه ادامه دارد، افزود: سرعت وزش باد روی سواحل سبب می‌شود که این مناطق شاهد گردوخاک باشند.

ملاشاهی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ارتفاع موج در دریای عمان به ۱۱۷ سانتی متر رسیده است.

کارشناس هواشناسی در بخش دیگری عنوان کرد: از نظر دمایی اکثر نقاط استان در طول روز‌ها قدری افزایش دما داشته، اما سرمای شبانه در نیمه جنوبی و یخبندان شبانه در نیمه شمالی و جنوب شرق استان تا اواسط هفته آینده ادامه دارد که بامداد فردا و یک شنبه حتی تشدید هم خواهد شد.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته راسک با بیشینه دمای ۲۷.۹ درجه سلسیوس گرمترین شهر استان و زاهدان با کمینه دمای ۴.۹- درجه سلسیوس سردترین شهر استان بوده است.

انتهای پیام/ع

گردوخاک درسیستان  وبلوچستان 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.