سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحی امیری:

توسعه سیاسی زیر ساخت توسعه ملی است/شهرداری در سرمای زیر صفر تهران 3 هزار نفر بی خانمان را در 106 گرمخانه اسکان داد

مشاور شهردار در امور اجتماعی و فرهنگی گفت:در هفته اخیر که دمای تهران زیر صفر بود شهرداری توانست 3000 نفر بی خانمان را به طور ثابت در 106 گرمخانه اسکان دهد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا صالحی امیری مشاور شهردار در امور اجتماعی و فرهنگی در بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی و دومین کنفرانس ویژه راه ابریشم که از صبح امروز جمعه 13 بهمن در سالن اجلاس سران برگزار شد اظهار کرد: ما در جمع بندی های خود در شهرداری به این نتیجه رسیدیم که باید برای برنامه توسعه سوم شهرداری الگوی جدیدی را در نظر بگیریم که شهر را بر اساس محور انسان مداری و اخلاق محوری توسعه دهد و برای رسیدن به آن نیاز به راه کارهای اجتماعی و سیاسی داریم.

معاون امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری در حوزه اجتماعی 10 برنامه را مد نظر قرار داده است افزود: مشارکت، سازگاری، امنیت، سلامت، اخلاق، نشاط اجتماعی، محیط زیست، شهر، حقوق شهروندی و توجه ویژه به آسیب دیدگا ن اجتماعی 10 محور برنامه های شهرداری در حوزه اجتماعی است.

وی افزود: در هفته اخیر که دمای تهران زیر صفر بود شهرداری توانست 3000 نفر بی خانمان را به طور ثابت در 106 گرمخانه اسکان دهد و تهران تنها کلان شهری بود که در سرمای اخیر هیچ مورد فوتی نداشت که نشان از برنامه شهرداری در حوزه اجتماعی دارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تصریح کرد: امروزه شهرداری به طور ثابت 14 هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی را در قالب طرح سلامت اجتماعی تحت پوشش قرار دارد البته در حوزه فرهنگی برنامه ریزی هایی نیز شده است.

صالحی امیری درباره چهار شاخص برنامه های شهرداری در حوزه فرهنگی گفت: اولین شاخصه هویت شهری و دوم توجه به انسجام اجتماعی است با توجه به اینکه افراد زیادی با گویش های مختلف در شهر تهران زندگی می کنند مهم ترین رویکرد انسجا م است.

وی ادامه داد: شاخصه سوم توجه به ارزش های حاکم بر شهر دارد ما اداره شهر را بر اساس قانون اساسی ارزش های اسلامی و قوانین مجلس انجام می دهیم.

وی رضایت اجتماعی را شاخصه چهارم عنوان کرد و افزود: در برنامه سوم توسعه شهرداری ما اعتماد را به سرمایه ای بزرگ تعریف کردیم و قصد داریم آن را بیش از پیش در جامعه به وجود آوریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از سخنانش با طرح این سوال که برنامه های اجتماعی فرهنگی شهرداری چه ارتباطی به سیاست دارد افزود: ما بر این باور هستیم که در یک مردم سالاری دموکراتیک نظام های حزبی ملاک توسعه هستند. احزاب سیاسی بستر توسعه را فراهم می کنند پس توجه به آنها بسیار حائز اهمیت است.

صالحی امیری با بیان اینکه توسعه های فرهنگی اجتماعی و اقتصادی زیر مجموعه توسعه سیاسی هستند افزود: نتایج نظرسنجی های یک ساله ما از نخبگان به این موضوع اذعان دارد در ایران توسعه اصلی توسعه سیاسی است اما این موضوع بدون ارتقای دانش سیاسی شفافیت سیاسی و پذیرش اصل آن امکان پذیر نخواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه محصول توسعه های اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی توسعه سیاسی خواهد بود خاطرنشان کرد: توسعه سیاسی خود زیر ساخت توسعه ملی است و اگر هدف ما برای رسیدن به قله های رفیع پیشرفت انسان مداری و اخلاق محوری باشد باید ابتدا توسعه سیاسی را شروع کنیم.

 

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.