سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۲۱۳ پروژه بخش کشاورزی در دهه فجر

در دهه فجرامسال در بخش کشاورزی ۲۱۳ پروژه با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

 به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازمشهد ،رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در دهه فجر امسال پروژه‌ها ۱۴۸ پروژه در آب و خاک، ۲۲ پروژه تولید دامی،۱۶ پروژه مدیریت صنایع، در باغبانی ۱۴ پروژه، در شیلات وآبزیان ۶ پروژه، ترویج ۳ پروژه ومکانیزاسیون و تولید گیاهی و طیور ۴ پروژه افتتاح خواهد شد.

 
مجتبی مزروعی با اشاره به دستاوردهای بخش کشاورزی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی  افزود:  در بخش زراعی در قبل انقلاب ۲ میلیون و ۴۴۰ هزار تن تولیدات زراعی در خراسان بزرگ بود که این میزان به ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن در خراسان رضوی رسیده است .

وی گفت: در محصولات باغی از ۱۴۶ هزارتن به بیش از یک میلیون تن تولید در باغات و در تولیدات دامی از ۲۶۶ هزار تن به یک میلیون تن در استان رسیدیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: در طرح‌های آبیاری تحت فشار ۲۵۰ هکتار در قبل از انقلاب به بیش از ۱۵۰ هزار هکتار در سال ۹۵ رسید که تا پایان سال مالی در آخر سال به بیش از ۱۸۰ هزار هکتار می‌رسد.

مزروعی از توسعه مکانیزاسیون و ماشین آلات در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: از سال ۹۲ تا امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مکانیزاسیون اختصاص یافت که برای خرید بیش از ۳ هزار دستگاه تراکتور، بیش از ۵ هزار هکتار انواع ادوات کشاورزی، ۱۰۰ دستگاه کمباین هزینه شده است.

وی افزود: سطح زیر کشت در خراسان رضوی از ۳۰ درصد در سال ۹۲ به ۵۰ درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در ادامه  از خرید میوه شب عید به مقدار لازم خبر داد وگفت: بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ تن سیب و پرتغال خریداری شده که از هزار و ۱۰۰ تن سیب ۷۰۰ تن به استان حمل شده و بیش از ۳۵۰ تن پرتغال هم به استان وارد شد و هیچ نگرانی برای وجود میوه در استان نیست.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

نشست خبری رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

 
 
برچسب ها: دهه فجر ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.