سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به زودی پیونگ یانگ قادر به هدف قرار دادن آمریکا با سلاح هسته‌ای می‌شود

مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی تاکید کرد کره شمالی به زودی قادر خواهد بود تا­ آمریکا را با سلاح هسته‌ای هدف قرار دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مسئولان­ آمریکایی اعلام کردند کره شمالی به زودی قادر خواهد بود تا­ آمریکا را با سلاح هسته‌ای هدف قرار دهد، حتی اگر در این مرحله، پیونگ یانگ هنوز ثابت نکرده باشد که موشک‌های بالستیکش می‌توانند بزرگترین دشمنش را هدف قرار دهند. ­­

مایک پمپئو رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی تاکید کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا از این پس به صورت شفاف، به­ توانا‌هایی های کیم جونگ اون رهبر کره شمالی پی می‌برند.

وی با بیان این که­ کره شمالی خیلی سریع به زمانی نزدیک می‌شود که می‌تواند یک موشک بالستیک قاره پیمای کاربردی، تولید کند گفت: ما فکر می‌کنیم این کشور قادر خواهد بوداز حالا تا چند ماه دیگر، با سلاح هسته‌ای آمریکا را هدف قرار دهد. ­

کره شمالی سال گذشته به شلیک چندین موشک اقدام کرد که از برد کافی برای اصابت­ به خاک آمریکا برخوردار بودند و این کشور در ماه سپتامبر قویترین­ آزمایش موشکی خود تا به امروز­ را اجرایی کرد. ­

ژنرال پل سیلوا معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به نوبه خود گفت: پیونگ یانگ ثابت کرد آمریکا در تیررس موشک هایش قرار دارد، اما با وجود این نشان نداده است که آیا سیستم هدف گیریش، به عنوان مثال، می‌تواند در برابر شرایط پرواز یک سیستم بالستیک، با چند کیلومتر ارتفاع مقاومت کند؟

وی روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:: پیشرفت‌هایی وجود داشته است، اما واقعیت این است که این پیشرفت ها، همه مولفه‌های یک سیستم موشک بالستیک بین قاره‌ای را نشان ندادند.

ژنرال پل سیلوا در بخش دیگری از سخنان خود افزود: یک سئوال مهم هنوز حل نشده است و آن این است که آیا کره شمالی فناوری آن را دارد تا موجب شود یک موشک از فضا به داخل جو برگردد و کلاهک خود را رها کند؟

بنابر گفته وی، کره شمالی همچنین در زمینه استتار موشک هایش حرفه‌ای شده است.

انتهای پیام/

آمریکا از احتمال مورد هدف قرار گیری با بمب هسته‌ای در آینده توسط کره شمالی خبر داد

برچسب ها: کره شمالی ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.