مارکوس پاپادوپولوس، سردبیر نشریه «سیاست نخست» اعلام کرد آمریکا ظهور ابرقدرتی مثل روسیه در جهان را تحمل نمی‌کند.

کارشناس سیاسی: آمریکا ظهور ابرقدرتی مثل روسیه در جهان را تحمل نمی‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارکوس پاپادوپولوس، سردبیر نشریه «سیاست نخست» در گفتگو با شبکه تلویزیونی پرس تی وی و در پی انتشار فهرستی از تحریم های آمریکا علیه روسیه بر سر مداخله ادعا شده این کشور در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا مطرح کرد.

پاپادوپولوس گفت: موردی که علیه روسیه مطرح شده، مبنی بر اینکه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا دخالت کرده است، هنوز توسط دولت آمریکا یا هر آژانس دیگری به طور موفقیت آمیزی به اثبات نرسیده است. از این رو باید از خودمان سؤال کنیم که سایر انگیزه های واقعی در پشت این گزارش چیست؟ و [سایر انگیزه های واقعی] در پشت این تحریم هایی که هم اکنون علیه روسیه اعمال شده اند چیست؟ تحلیل من این است که دلایل واقعی برای انتشار این گزارش و دلایل واقعی برای تحریم ها علیه روسیه این است که روسیه به یک قدرت احیا شونده در صحنه بین المللی تبدیل شده است.

مسکو، خصوصا طی چند سال گذشته، نفوذ و قدرت قابل توجهی در سراسر جهان از خود نشان داده است؛ به ویژه در خاور میانه و شمال آفریقا، همچنین در سایر جاها مثل آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا. و فقط و فقط به خاطر همین مسئله است که من معتقدم آمریکایی ها روسیه را تحریم می کنند و به بررسی افزایش این تحریم ها علیه روسیه می پردازند، چراکه آمریکا تقسیم قدرت در جهان با یک ابرقدرت دیگر یا با یک ابرقدرت نوظهور را تحمل نخواهد کرد. از این رو، سیاست گذاران آمریکایی این مسئله را درک می کنند که با تضعیف اقتصاد روسیه این کشور را از داخل ضعیف خواهند کرد و در صورتی که اقتصاد روسیه به شدت ضعیف شود، قدرت کنونی مسکو تضعیف می شود. این دلیل واقعی در پشت این گزارش است؛ دلیل واقعی برای تحریم ها علیه روسیه است. گستاخی آمریکایی ها به متهم کردن روسیه به مداخله ادعا شده در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 واقعا تعجب آور است. از دید من، آمریکا ناقض شماره یک قوانین بین المللی در جهان است. [آمریکا] خودش تا کنون در چند کشور مداخله کرده است؟ تا به حال به چند کشور تجاوز کرده است؟ تا به حال چند کشور را بمباران کرده است؟

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
☆روسیه پهناورترین کشورجهان باسیطره بی نظیر بر۴گوشه استراتژیک کره زمین+و غول نظامی اتمی موشکی جهان بادراختیار داشتن بالستیک های قاره پیمای نابودگر قیامتی غیرقابل پدافند>>درهمین۱۵سال گذشته با ریاست پوتین پرلیاقت به چنین توانی رسیده>>ودرهمین دهه پیش رو ابرقدرت اول نظامی جهان جای آمریکا خواهدشد.|||*تصریح پوتین:غربی هاتا۳۰سال دیگرهم بدوندبه تکنولوژی تسلیحات نوین مانخواهندرسید.|||☆هوحق.
آخرین اخبار