سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

تبادلات تسلیحاتی، مسائل اقتصادی و نفوذ در بالیوود علل نزدیکی صهیونیست‌ها به هند

لاسجردی گفت: تبادلات تسلیحاتی بین هند و رژیم صهیونیستی از مهمترین علل افزایش رفت و آمدها بین دهلی‌نو و تل‌آویو است.

حسن لاسجردی کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ درباره عوامل نزدیک شدن روابط هند با رژیم صهیونیستی گفت: در دور جدید روابط هند و رژیم اشغالگر قدس معاملات نظامی بخش اعظمی از تبادلات را تشکیل می‌دهد و در رفت و آمدهای اخیر بین دهلی نو و تل آویو مقدمات انتقال فناوری تسلیحاتی و خرید تجهیزات بین دو طرف فراهم شده است.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به دومین بخش از رویکرد‌های جدید رژیم اشغالگر قدس و هند اظهار کرد: بازار اقتصادی دومین اولویت هند و رژیم صهیونیستی در توسعه روابط است و نارندرا مودی نخست وزیر هند به عنوان معمار اقتصاد نوین کشورش شناخته می‌شود و در تلاش است تا با تجدید بنای اقتصادی هند، ارزش افزوده و فرصت‌های جدید سرمایه گذاری متشکل از رشد و توسعه را برای کشورش به وجود آورد که نفوذ و لابی صهیونیست‌ها در بین کشورهای غربی و موسسات مالی می‌تواند کمک زیادی به مودی در رسیدن به اهداف اقتصادی‌اش کند.

لاسجردی با بیان اینکه روابط علمی و تکنولوژیک بین دو دهلی نو و تل‌آویو را بخش دیگری از دلایل توسعه همکاری‌ها است، افزود: بهره گیری صهیونیست‌ها از صنعت سینمای هند یعنی بالیوود جهت توجیه سیاست‌ها و ایجاد یک ذهنیت جدید از اسرائیل در بین جهانیان از دیگر اهداف تغییر رویکرد تل آویو در مقابل هند است.

لاسجردی با با اشاره به یکی از بزرگترین اهداف رژیم صهیونیستی، یعنی یافتن متحدانی در شرق گفت: تل آویو در پی آن است تا همان‌گونه که در بین کشورهای غربی نفوذ دارد، در شرق نیز به توسعه روابط بپردازد و متحدان قدرتمندی پیدا کند.

وی خاطر نشان کرد: قدرت‌های شرقی به ویژه روسیه و چین با سیاست‌های عمومی اسرائیل مخالفند و همکاری لازم را با آنان ندارند بر این اساس تمرکز صهیونیست‌ها بر هند به نوعی برای ایجاد تعادل بین قدرت‌های شرقی در آینده است.

لاسجردی با اشاره به وجود شکاف و گسست‌های بسیار در جامعه هند از نظر ثروت و دارایی گفت: امکان تنش‌های داخلی مسلمانان در هند با دولت بدون همراهی سایر مردم اندک به نظر می‌رسد، به خصوص اینکه دولت هند این روابط را توجیهی برای رفع نواقص اقتصادی و فقر مطرح می‌کند.

لاسجردی در پایان خاطرنشان کرد: دولت هند با محوریت معمار جدید اقتصادی خود یعنی مودی تلاش دارد تا نشان دهد جامعه هندوستان در حال حرکت به سمت رشد اقتصادی، رفاه و ارتقای شاخص‌های زندگی است و بدین طریق توسعه روابط با تل آویو را توجیه می‌کند.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.