سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ، ایران را به ارسال موشک به یمن متهم کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، بار دیگر ایران را به انتقال سلاح به یمن متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با برپایی یک شوی تبلیغاتی دیگر در حضور نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل، بار دیگر ایران را به انتقال سلاح به یمن متهم کرد.

وی در این دیدار گفت: «خرسندم که در کنار تیلرسون وزیر امور خارجه، سفیر هیلی (نماینده آمریکا در سازمان ملل)، ژنرال کلی (رئیس کارکنان کاخ سفید) و ژنرال مک مستر (مشاور امنیت ملی) میزبان گروهی بسیار برجسته از سفرای سازمان ملل متحد از سراسر جهان هستم.»

ترامپ اضافه کرد: «ما امروز درباره همکاری برای چالش‌های امنیتی مختلف از جمله خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران در خاورمیانه، پایان دادن به مناقشه سوریه و مقابله با تروریسم صحبت خواهیم کرد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه خطاب به مهمانان خود مدعی شد: «شما امروز موشک‌ها و تسلیحاتی را مشاهده کردید که ایران برای متحد خود در یمن فرستاده است.»

گفتنی است نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل شب گذشته در ادامه ادعا‌ها درباره انتقال سلاح از سوی ایران به یمن، نمایندگان ۱۴ کشور دیگر عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرد.

او پس از ورود نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت به واشنگتن در توییتی مدعی شد که او آنها را برای مشاهده شواهد دست اول از برنامه تسلیحات غیرقانونی وزارت دفاع ایران به واشنگتن آورده است!

او سپس در واشنگتن با نمایندگان کشور‌های عضو شورای امنیت در زیر بنای یادبود آبراهام لینکلن رئیس جمهور اسبق آمریکا عکس یادگاری گرفت و آن‌ها را برای دیدار با ترامپ و بررسی آنچه بقایای تسلیحات ایرانی مورداستفاده در جنگ یمن خوانده شده است، به ضیافت ناهار کاخ سفید دعوت کرد.

نیکی هیلی دو ماه پیش نیز با همکاری عربستان و امارات نمایش تبلیغاتی مشابهی را با هدف متهم کردن ایران به انتقال سلاح به یمن در یکی از ساختمان‌های وزارت دفاع آمریکا ترتیب داده بود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در واکنش به این اقدام تبلیغاتی جدید آمریکا در توییتر خود با انتقاد از "جعل مدرک" از سوی آمریکا و متحدانش نوشت: "چندی پیش آمریکا یک موشک سالم که سعودی‌ها در اختیار آن قرار داده بودند را به نمایش گذاشت. اما باید به آنها گفت موشکی که با سامانه پاتریوت منهدم شده است سالم به زمین نمی‌رسد! با این حال آنها یکبار دیگر قطعاتی از یک موشک را با نشان موسسه استاندارد ایران که ما آن را برروی مواد غذایی استفاده می‌کنیم به اعضای شورای امنیت نشان دادند."

انتهای پیام/

اتهام‌زنی ترامپ به ایران در جمع نمایندگان عضو شورای امنیت سازمان ملل

برچسب ها: آمریکا ، یمن ، شورای امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر ترامپ نادان
ناشناس
۱۳:۳۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا به این ترامپ نادان عقل بده
علی
۱۲:۵۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
میتونی بری بمیری ای ترامپ ناداااااااااااااااااااااااان
مرگگگگگگگگگگگگگگگگگگگبر امریکا
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود.
ناشناس
۱۲:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا
میلاد
۱۲:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ هیچ کاری نمی تونه بکنه . انشالله نابودی دولت مردان امریکا
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
کار خوبی نکرد!!!!!
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
ترامپ بشین سر جات
مهدی حقیقت طلب
۱۰:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
آمریکا و همه متحدانش الالخصوص اسرائیل باید بدانند با این فتنه ها و توطئه ها نمی توانند سد راه انقلابی که قرار است جهانی گردد بایستند، قرار است به همت نهضت خمینی کبیر نظام مقدس جمهوری اسلامی جهان را به صلح و آرامش برساند و ایمان بدارید بپاس خون پاک شهیدانمان با تفکرات والا مقام معظم رهبری با زحمات و تلاشهای یاوران علی عصر جهان از وجود شیاطین و توطئه گران برای همیشه پاک خواهد گشت ، بدانند و ایمان بدارند مهدی صاحب الزمان پشتیبان نظام مقدس است و یاور امام علی عصر می باشد و هیچ غلطی نتوانند انجام دهند . من الله توفیق
ناشناس
۰۹:۵۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
بفرستید موشک به یمن اسرائیل را به زانو دراورد زنده باد ایران
Ferry
۰۹:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
جا دارد مسئولین کشوریک تودهنی محکم به امریکابزنند که دیگه غلط زیادی نکند.