سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی در بروجردفعالیت دارند

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد از فعالیت ۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی با مجموع ظرفیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه در این شهرستانخبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد اظهار کرد: مجموع ظرفیت سالانه تولید گوشت مرغ در این شهرستان ۱۷ هزار تن است که بخشی از آن به استان‎های همجوار به استان‎های دیگر صادر می‎شود.

وی با اشاره به اینکه میانگین مصرف روزانه گوشت مرغ در بروجرد حدود ۲۰ تن است، عنوان کرد: به این ترتیب سالانه ۸ تا ۹ تن از گوشت مرغ تولیدی واحد‌های پرورش مرغ گوشتی بروجرد در این شهرستان مصرف و حدود نیم دیگر صادر می‎شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ برای تولیدکننده ۷ هزار تومان است، افزود: به این ترتیب اگر قیمت هر کیلوگرم مرغ به کمتر از این عدد برسد، به زیان تولیدکننده است.

امینی ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولیت تنظیم بازار به اداره جهاد کشاورزی واگذار و محول شده است، موظفیم که این صنعت را به نحوی مدیریت کنیم که به نفع تولیدکننده و مصرف‎کننده باشد.

وی اظهار کرد: به این ترتیب قیمت عرضه مرغ در بازار باید به نحوی تنظیم شود که برای تولید و مصرف‎کننده مقرون به صرفه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه اشباع بازار گاه موجب پائین آمدن قیمت عرضه مرغ می‎شود، تاکید کرد: در شرایط کنونی توسعه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی در کشور پاسخگوی نیاز مصرف است.

امینی تصریح کرد: به این ترتیب هم اکنون وزارت جهاد کشاورزی سیاستی برای توسعه واحد‌های پرورش مرغ گوشتی ندارد و مجوزی برای این منظور صادر نمی‎شود.

وی اظهار کرد: شهرستان بروجرد با فعالیت ۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی و مجموع ظرفیت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار قطعه در هر دوره ۴۵ روزه رتبه‎دار تولید در لرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یک واحد فعال و پیشرو در زمینه تولید مرغ مادر با طرفیت ۳۰ هزار قطعه در سال در بروجرد فعال است که بخشی از نیاز‌های کشور را نیز تامین می‌کند.

امینی خاطر نشان کرد: همچنین یک واحد تولید جوجه یک روزه با ظرفیت ۱.۵ میلیون قطعه جوجه در هر دوره ۲۱ روزه در این شهرستان فعال است.

وی بیان کرد: این واحد بسیار پیشرو و نمونه کشوری بخش زیادی از جوجه یک روزه مرغداری‎های بروجرد و بخشی از کشور را تامین می‎کند.

انتهای پیام/م

فعالیت ۱۴۶ واحد پرورش مرغ گوشتی در بروجرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.