سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای کاهش آسیب های اجتماعی به کمک دستگاه قضائی بشتابید

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: همه دستگاه اجرایی و مسئولان با تمام ظرفیت و توان خود باید در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی به یاری دستگاه قضایی بشتابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمدعلی انجم رئیس دادگستری شهرستان جیرفت  روزدر حاشیه بازدید از شعب شورای حل اختلاف شهرستان جیرفت گفت: جامعه ای که در آن نرخ آسیب های اجتماعی روندی رو به کاهش داشته باشد، عوامل توسعه و پیشرفت آن جامعه روبه رشد خواهند بود.

این مقام قضایی در ادامه افزود: تعداد زیادی از پرونده های قضایی حاصل از عدم آگاهی و آموزش راکبین موتور سیکلت ها و رانندگان ماشین الات کشاورزی به ویژه در روستاها می باشد لذا می طلبد ، مسئولین و متولیان امر در خصوص اخذ گواهینامه و بیمه شخص ثالث و استفاده از کلاه ایمنی این افراد بصورت جدی اقدام شود .

رییس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: ائمه جمعه و ریش سفیدان بهترین یار شورای حل اختلاف در راستای صلح و سازش هستند و باید از ظرفیت آنها در این جهت استفاده شود.

انجم روز بیان کرد: وجود اختلاف در میان مردم امری اجتناب ناپذیر است و با بررسی پرونده‌های موجود مشخص می شود ، امکان صلح و سازش در 80 درصد از پرونده های وجود دارد.

این مقام قضائی اظهار داشت: در آموزه های دینی ما آمده است، بهترین حکم صلح و سازش است، لذا باید جهت حل و فصل اختلافات و صلح و سازش بین مردم تلاش نمود.

وی افزود: از نتایج صلح و سازش دوستی بین طرفین پرونده است ، چه بسا پس از صدور و اجرای حکم توسط محاکم دادگاه بین طرفین کینه و عداوت بوجود آید و در نتیجه اختلافات شدیدتری ایجاد شود.

انتهای پیام/ی

ائمه جمعه و ریش سفیدان بهترین یار شورای حل اختلاف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.