رئیس دادگستری شهرستان منوجان از تشکیل کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده‌ای در این شهرستان خبر داد و گفت:آمار تصادفات طی ده ماهه ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 55درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،حسین شکوهی نسب رئیس دادگستری شهرستان منوجان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان نسبت به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای به مسئولان ذی ربط هشدار داد و گفت:مسئولان بایستی با برنامه‌ریزی دقیق، سریع و جامع برای مقابله با این مسئله اقدام نمایند

این مقام قضائی اظهار داشت :باتوجه به آماربالای تصادفات دراین شهرستان یکی ازاولولیت های این کارگروه شناسایی نقاط حادثه خیز و پر تصادف است تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.

وی عنوان کرد:با توسعه فرهنگ رانندگی وترافیکی و ارتقای آگاهی‌های همگانی می‌توان روند کاهش آمار تصادفات را سرعت بخشید.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه شمار زیادی هر ساله در تصادفات جان خود را از دست می دهند بیشترین علت سوانح مربوط به تصادفات مرتبط با عامل انسانی و راننده است، اگرچه عوامل همچون طراحی بد جاده ها, شرایط آب و هوایی و شرایط بدایمنی و استاندارد در وسائل نقلیه را نمی توان نادیده گرفت.

وی افزود : برای پیشگیری از تصادفات اگر رانندگان شرایط پیشگیری از تصادفات را بدانند و آن را واقعا بکار ببندند، مطمئنا درصد زیادی از سوانح رانندگی کاهش می یابد.

وی ادامه داد:یک بخش از تحقق پیشگیری از تصادفات دانستن است و بخش مهم دیگر که خیلی تاثیرگذار است، به کار بستن و استفاده صحیح از این روش ها در رانندگی است .

شکوهی نسب با بیان اینکه قوه قضائیه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و معضلات کشور مجموعه اقداماتی را انجام داده است، اظهارداشت : تصادفات جاده‌ای و مرگ و میر ناشی از حوادث جاده‌ای یکی از مشکلات و معضلات کشور ایران است که دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلفی را درگیر خود کرده است .

شکوهی نسب افزود : در همین راستا دستگاه قضایی کشور به عنوان یک نهاد حاکمیتی کشور درباره آسیب‌ها و مشکلات جامعه حساس بوده و سعی کرده در حد وظیفه و توان خود در کاهش این معضلات و آسیب‌ها حرکت کندوطبیعتاً تصادفات جاده‌ای و روند نگران کننده آن از آن دست معضلاتی است که قوه قضائیه به آن ورود جدی کرده و اقدامات ارزشمند و موثری را در این حوزه انجام داده است.

وی افزود: یکی از مهمترین اقدامات حوزه قضایی شهرستان منوجان در جهت کاهش تصادفات و سوانح رانندگی تشکیل کارگروه پیشگیری از تصادفات و سوانح جاده‌ای است که دستگاه‌هایی همچون پلیس راهور، اداره راه وشهرسازی، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شهرداری ، فرمانداری ، سپاه وبسیج ونیروی انتظامی وآموزش وپرورش در آن عضویت دارند.

انتهای پیام/ی


با رشد 55درصدی تصادفات مواجه هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.