سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سلامت در املش

طرح کنترل چربی و قند خون در املش در حال اجرا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ آرش یوسفی رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان املش گفت: طرح کنترل چربی و قند خون افراد بالای ۳۰ سال شهری و روستایی از اسفندماه سال قبل در راستای اجرای طرح نظام سلامت در این شهرستان آغاز شد و دراجرای آن تاکنون از مجموع ۲۴ هزار و ۳۲۷ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال این شهرستان ۱۳ هزارو ۵۴۲ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی افزود: از مجموع ۱۰ هزارو ۵۸۷ نفر جمعیت بالای ۳۰ سال شهری ۲ هزارو ۲۹۴ نفر ارزیابی و ۲ هزارو ۱۴۹ نفر که در معرض خطر چربی خون و قند خون بودند به آزمایشگاه معرفی شدند.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان املش اعلام کرد:همچنین از مجموع ۱۳ هزارو ۷۴۰ نفر جمعیت روستایی بالای ۳۰ سال هم ۱۱ هزارو ۲۴۸ نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند و تعداد ۹ هزارو ۶۴۸ نفر هم به آزمایشگاه معرفی شدند.

آرش یوسفی گفت: در ارزیابی افراد به لحاظ قند خون  و چربی خون مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر در معرض خطر مشاهده شود به آزمایشگاه معرفی خواهد شد و در نهایت برای هر یک از افراد بالای ۳۰ سال یک کارت به یکی از رنگ‌های چهارگانه از قبیل: سبز، زرد، نارنجی و قرمز صادر و ارائه می‌شود که در مراجعات بعدی باید همراه خویش داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: آن دسته از شهروندان املشی بالای ۳۰ سال که هنوز اقدام نکرده اند باید ابتدا به مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خویش مراجعه و پس از تکمیل فرم ارجاع، به آزمایشگاه شهید فرمانبر مرکز بهداشتی درمانی شماره یک املش که روزانه فقط ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را دارد؛ مراجعه کنند.

رئیس شبکه و مرکز بهداشت شهرستان املش تصریح کرد:شهرستان املش ۴۳ هزار نفر جمعیت و ۶ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستای و ۳۲ خانه بهداشت روستایی است.

 

انتهای پیام/م.ع

املش مجری طرح کنترل چربی و قند خون

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.