سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وضعیت آب در اصفهان به مرحله بحرانی رسیده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت آب در اصفهان به مرحله بحرانی رسیده و لازم است هرچه زودتر راهکارهای اساسی در حوزه مدیریت صحیح آب ارائه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فتح الله معین امروز، در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه فاصله زیادی برای رسیدن مردم اصفهان به حقآبه خود،‌ وجود دارد،‌ ادامه داد: مردم انتظار دارند حقآبه‌  به آنها برگردانده شود تا به زودی شاهد عدالت در توزیع آب در سطح اصفهان باشیم.

وی اضافه کرد:  در دوران گذشته اقداماتی که در دولت‌های گذشته با همکاری شرکت‌های بین المللی برای انتقال آب در نظر گرفته شده، راهکار مناسبی برای احیاء زاینده رود خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از این جمله، تونل سوم کوهرنگ است که عملیات عمرانی آن به پایان رسیده، باید شروع به فعالیت کند تا زندگی مردم بیشتر از این دچار مصائب نشود.

معین با بیان اینکه امروز وضعیت آب در اصفهان به مرحله بحرانی رسیده است که لازم است سازمان‌های مربوطه هرچه زودتر راهکارهای اساسی در حوزه مدیریت صحیح آب و پیشگیری از مشکل برای آب آشامیدن وارد عمل شوند، بیان داشت: همیشه مردم اصفهان در مدیریت صحیح مصرف آب به خوبی عمل کردند و امیدواریم در تابستانی که پیش رو داریم با صرفه جویی صحیح، مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بارندگی و تغییرات اقلیمی، صرفه جویی در مصرف آب ضروری است، هر چند سرانه مصرف استان اصفهان از سایر نقاط جهان بیشتر است، اما طبق اعلام مدیرعامل آب و فاضلاب استان، اصفهانی‌ها به دلیل حس مسئولیت پذیری بیشترین صرفه جویی را در سال گذشته داشته‌اند.

رئیس شورای شهر اصفهان اضافه کرد: ادامه حیات شهر اصفهان منوط به زنده نگهداشتن زاینده رود است. زاینده رودی که نماد هویت و تمدن این کلانشهر محسوب می‌شود، اما به دلیل مدیریت‌ نامناسب، خشک شده و حتی دیگر در حد یک رودخانه هم فصلی جاری نیست، این وضعیت برای هیچ کس قابل قبول نیست.

وی حاطر نشان کرد: لایحه بودجه از امروز در مجلس شورای اسلامی بررسی می شود و امیدواریم که از روز اول رسیدگی به لایحه بودجه کشور، حق اصفهانی ها که در دوره‌های گذشته پایمال شد، به آنها برگردانده شود.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه علنی شورای شهر اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
با توجه به اینکه مردم مجبور به شستن اتومبیل و سایر لوازم خاک آلود شده خود هستند یک راه مهم صرفه جویی بیشتر در مصرف آب ممنوعیت ریختن خاک در سطح شهر و معابر عمومی است. در حال حاضر عادت اصفهانی ها این است که بعد از اتمام کارهای ساختمانی خاک های باقی مانده را در معابر رها کنند.