سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تئاتر فجر 36؛

استمرار حضور مسئولان فرهنگی در جشنواره تئاتر فجر/ بارش برف و سختی اجراهای خیابانی

روز‌های پایانی جشنواره تئاتر فجر همچنان با استمرار حضور مسئولان فرهنگی و دولتی سپری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دهمین شب از اجراهای صحنه‌ای و خیابانی (آف استیج) سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر، در شبی برفی، با حضور مسئولان فرهنگی و دولتی در نمایش «اپرای عروسکی خیام» برپا شد.

این نمایش به کارگردانی بهروز غریب پور که از ماه ها پیش به روی صحنه رفته است، شانس حضور در جشنواره فجر را از آن خود کرده و توانسته در آخرین اجراهای خود رضایت چندی از مسئولان مانند نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... را به خود جلب کند.

همچنین پیش از این نمایش، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و  ارشاد اسلامی در همان روزهای ابتدایی به تماشای اجرای نمایش «دریازدگی» نوشته وحید محمدی و سینا شفیعی به کارگردانی مسعود بیگلری نشست.

گفتنی است؛ شب گذشته به دلیل بارش برف و باران اجراهای خیابانی لغو شد و جمعیت زیادی از تماشاگران حاضر در محوطه تئاتر شهر به داخل سالن اصلی این مجموعه پناه بردند.

تماشاخانه ایرانشهر

* در گوشه‌ای دیگر از اجراهای جشنواره تئاتر فجر، تماشاخانه ایرانشهر شب گذشته با اجرای نمایش «خرس و خواستگاری» به کارگردانی حسن معجونی و «صد سال تنهایی» به کارگردانی آتیلا پسیانی در دو نوبت مختلف میزبان مخاطبان شد. اما همچنان یک مشکل در سالن ناظرزاده خودنمایی می کرد؛ مشکلی که در اجرای نمایش های خارجی از جمله نمایش «دهن گنده» هم مشاهده کردیم.

نقص نمایش ترجمه‌های فارسی، یکی از مشکلاتی بود که قریب به اتفاق تماشاگران نمایش «خرس و خواستگاری» بلافاصله با شروع اجرا با خود زمزمه می کردند. سالن کم کم روشن شد و بازیگران با لهجه شیرین گیلکی کار خود را آغاز کردند؛ اما با شروع اجرا و روشنایی سالن، اندازه حروف چینی بسیار کوچک و کمرنگ بود. ردیف های ابتدایی به سختی دیده می شد، چه برسد به ردیف های انتهایی.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.