حتی بازیگران و کارگردان های بین المللی که برای اجرا به جشنواره تئاتر فجر آمده اند، نمایش های خیابانی را فضایی نو و جذاب می دانند و نگاه مثبتی نسبت به آن دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هفتمین روز از اجرا‌های جشنواره تئاتر فجر، با بیشترین اجرا از استان‌های مختلف ایران به روی صحنه رفت. اجرا‌هایی که احساس می‌شود سهم آن‌ها در جدول نمایش‌های صحنه‌ای و یا محیطی (آف استیج) برخلاف سال‌های گذشته بیشتر است و در کنار نمایش‌های گلچین شده از تهران شانس رقابت و نمایش دارند.

۹ اجرا از ۹ استان ایران و تماشای نمایش‌های محیطی مولفه‌ای است که کارگردان و بازیگران جوان دیگر مناطق کشور را دلگرم به تمرین و هنر نمایش می‌کند. همانگونه که بعضی از مخاطبان جشنواره تئاتر بیان کردند، اجرا‌های دانشجویی از دیگر استان‌ها به نوعی تشویق و ترغیبی است که مرکز هنر‌های نمایشی فرصتی را برای دیده شدن این نسل جوان ایجاد کرده است.

البته نباید اسامی قوی و مطرح تئاتر تهران را در برگزاری سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر نادیده گرفت. جشنواره‌ای که بیشترین اسامی را یدک می‌کشد و انصافا با بازخورد خوبی از طرف تماشاگران و علاقه‌مندان به هنر نمایشی مواجه شد.
 
 * نمایش «شلتر» به نویسندگی ساناز بیان و با کارگردانی امین میری شب گذشته میزبان سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد و همچینین توانست با پرداختن به موضوع زنان کارتن خواب نظر مخاطبان را به خود جلب کند.
 
نمایش «شلتر» نیز مانند دیگر اجراهای صحنه ای در مجموعه تئاتر شهر از همان بدو ورود به سالن و شروع اجرا با استقبال خوبی از سمت تماشاگران مواجه شد و پس از آن با محتوایی حساب شده و تا پایان اجرا نظر ها را متمرکز صحنه کرد.
 
* پس از حضور در نمایش «شلتر» و یا هر نمایش دیگری در مجموعه تئاتر شهر، آن چیزی که بیشتر از همه به چشم می آید، حضور مخاطبان نمایش های خیابانی است، اجراهایی که هر قشر از جامعه را به سمت خود می کشاند. حتی بازیگران و کارگردان های بین المللی که برای حضور در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر آمده اند، نمایش های خیابانی را فضایی نو و جذاب می دانند و نگاه مثبتی نسبت به آن دارند.
 
* تماشاخانه ایرانشهر و خانه هنرمندان همچنان فضای مناسبی برای حضور دانشجویان هنر است و در دو نوبت اجراها هر روز با سالنی مملو از تماشاچی کار خود را شروع می کند. اما روز گذشته نمایش «فهرست مردگان» با اینکه برطبق نظم و برنامه ریزی شده آغاز شد، بعد از مدت کوتاه 15 دقیقه ای شاهد خروج تماشاگران از سالن بود.
 
فراز و فرود ریتم موسیقی و همچنین بازی با صداها و فرم، نکته قابل تأملی در اجرای بازیگران «فهرست مردگان» بود که نتوانست مخاطبان خود را راضی کند.
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.