سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سعیدی در مخالفت با کلیات بودجه 97:

دخل و خرج دولت بسیار نامیزان است/چاپ اوراق بلای جان بودجه شده است

نماینده مبارکه گفت:دخل و خرج دولت بسیار نامیزان است به طوری که هم باید از صندوق توسعه برداشت کنیم و هم از بخش خصوصی استقراض کنیم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۷، اظهار کرد: دخل و خرج دولت بسیار نامیزان است و برای جبران کسری‌های دولت باید هم از بخش خصوصی و هم از صندوق توسعه ملی استقراض کنیم.

وی ادامه داد: نظام اداری ما بسیار فربه و در حال ترکیدن است و بخش قابل توجهی از هزینه‌های دولت صرف حقوق و مزایای نظام اداری می‌شود.

نماینده مردم مبارکه با انتقاد از کاهش بودجه عمرانی کشور در سال‌های اخیر تصریح کرد: یکی از دلایل کاهش بودجه عمرانی این است که از این بودجه برای اشتغالزایی برداشته شده است در حالی که سوال ما این است که مگر طرح‌های عمرانی منجر به اشتغال نمی‌شود؟!

سعیدی با بیان اینکه چاپ اوراق هم بلای جان بودجه شده است، ادامه داد: این مسئله باعث افزایش بدهی‌های دولت و آسیب جدی به کشور شده است و باید کاهش یابد.

وی با تأکید بر اینکه دولت برنامه مشخصی برای ایجاد اشتغال ارائه نداده است، گفت: تا زمانی که دولت برنامه‌ای برای اشتغالزایی نداشته باشد، قادر  به اشتغالزایی نخواهد بود. 

نماینده مردم مبارکه با تأکید بر اینکه حل بحران اشتغال با حمایت از سرمایه گذاری قابل انجام است، اظهار کرد: باید از سرمایه‌گذاران کشور تندیسی از طلا و نقره ساخت تا آنان در مسیری هدفمند برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی فعالیت کنند.

سعیدی با بیان اینکه دولت باید بانک‌ها را ملزم کند تا از بنگاه‌داری دست بردارند، تصریح کرد: لازم است بانک‌ها هم بخشی از سود خود را در راه تولید استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه باید برنامه مشخصی برای بهره برداری و استفاده هدفمند از یارانه‌ها ارائه شود، گفت: تا زمانی که مردم ندانند که قرار است با حذف یارانه آنان چه اقدامات مشخصی صورت گیرد حس بی عدالتی در آنان به وجود می‌آید از یارانه خود نمی‌گذرند و دولت باید جرات کند و برنامه‌ای منظم و منسجم برای یارانه‌ها و برای حمایت از دهک‌های پایین جامعه داشته باشد.

نماینده مردم مبارکه با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از بودجه ۹۷ ملی است و کمتر از ۲۰ درصد آن استانی هزینه می‌شود، اظهار کرد: باید از دولت پرسید که چرا اجازه نمی‌دهید بودجه به سمت استان‌ها هدایت شود.

سعیدی افزود: طبق بودجه سال آینده دولت پیشنهاد داده است که بودجه آموزش و پرورش و بنیاد شهید استانی شود در حالی که این مسئله  خلاف قانون اساسی است.

وی تصریح کرد: دائما شعار حمایت از آموزش عالی و دانشگاه‌ها داده می‌شود اما در این بودجه آن طور که باید و شاید توجهی به حمایت از نخبگان نشده است و باید این مسئله هم مورد توجه قرار گیرد، همچنین بسیاری از واحد‌های تولیدی داخلی در حال نابودی و تعطیلی هستند و باید از این شرکت‌ها و واحد‌ها حمایت شود.

نماینده مردم مبارکه در پایان خاطرنشان کرد: از مقام معظم رهبری درخواست داریم که برای پاداش پایان خدمت فرهنگیان و ساماندهی بحران آب مجوز برداشت مبلغی از صندوق توسعه ملی را اجازه فرمایند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه 97 ، اخبار مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.