سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوج محرومیت در روستای حسین اباد دامداری ریگان

اهالی روستا حسین آباد دامداری ریگان در فقر مطلق به سر می برند ونبود امکانات بهداشتی ودرمانی باعث شده که مادران باردار به دلیل نبود راه مناسب کودکان خود را از دست بدهند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اهالی روستا حسین آباد دامداری ریگان در فقر مطلق به سر می برند.نبود مدرسه در روستای حسین آباد دامداری ریگان باعث شده است که دانش آموزان زیادی ترک تحصیل کنند واکثر آنها بیسوادند ،منازل خشت وگلی وکپری در این روستا جان اهالی این روستا را تهدید می کند و خشکسالی های چند ساله اخیر در این روستا باعث شده که قنات روستا خشک شود وتعدادی از اهالی روستا مهاجرت کنند.

خشک شدن قنات روستا صدها نخل را که اهالی از این طریق زندگی می کردند، خشکاند و مردمان روستا به ناچار جهت تامین امرار معاش به دیگر روستاها برای کار کشاورزی می روند .

 


خدامراد جلالی بزرگ ده در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت :تمام زندگی ما با طوفان وخشکسالی و خشک شدن قنات هایمان از بین رفت و جوانان ما کوچ کردند و رفتند .

وی افزود: نه راه ،نه بهداشت و نه ساخت وساز داریم و در بدترین شرایط در این منازل خشت وگلی وچوبی زندگی می کنیم .


همچنین یکی از بانوان این روستا  نیز گفت: مادران باردار روستا به دلیل نبود راه مناسب و نبود وسیله نقلیه در روستا هنگام زایمان فرزندان خود را از دست می دهند.


امین باقری فرماندار ریگان در این باره  گفت :شهرستان ریگان یکی از شهرستان های محروم استان کرمان است و ضریب محرومیت در این شهرستان 9است.

وی تصریح کرد :روستاهایی در شهرستان ریگان وجود دارد که اهالی آن در فقر مطلق به سر می برند وما به دنبال از بین بردن فقر مطلق در این روستاها هستیم .

 باقری اظهار کرد: یکی از روستاهای کمتر توسعه یافته ومحروم شهرستان ریگان روستای حسین آباد دامداری است که زیر ساخت هایی جهت رفع محرومیت در این روستا فراهم خواهد شد .

وی گفت: به زودی برای رونق کشاورزی در روستای حسین آباد  قنات این روستا احیا خواهد شد .

 


باقری گفت : با توجه به اینکه امسال تعدادی سهمیه ساخت وساز به شهرستان ریگان اختصاص یافته است تعدادی واحد مسکونی به این روستا اختصاص خواهد یافت .


روستای حسین اباد دامداری در 40کیلومتری از مرکز شهرستان با 20خانوار جمعیت وجود دارد .

انتهای پیام/ی

 تلاش برای رفع محرومیت در روستاهای ریگان

برچسب ها: بیکاری ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۶ تير ۱۳۹۷
باتشکر از سایت خوب ومطالب فوق