سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چرا دختران از خانه فرار می‌کنند؟

یک آسیب شناس اجتماعی در خصوص دلایل پناه بردن دختران از کانون گرم خانواده به جامعه توضیح داد.

جعفر بای‌ آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلیل فرار دختران از منزل اظهار کرد: دختران به دلیل آن که نسبت به پسرها تاب و تحمل کمتری در برابر مشکلات و جواب‌های منفی دارند در اثر تنش‌های بین نسلی و دعواهای‌ درون خانوادگی با والدین به خصوص با پدران خود اقدام به کار بیهوده  رفتن از خانه می‌کنند.

بای‌ با اشاره به اینکه مشکلات و گرفتاری‌های فرهنگی و اقتصادی خانواده‌ها، خواسته‌های متنوع دختران اعم از خرید پوشاک و لوازم شخصی، سطح پایین اقتصادی سرپرست خانواده و جواب منفی به دختران از دیگر دلایل فرار دختران از خانه است اظهار کرد: این دختران تصور می‌کنند در اجتماع خواهند توانست احتیاجات خود را برآورده کنند.

این آسیب شناس در خصوص بیرون رفتن دختران به خاطر فرار از خانواده عنوان کرد: وقتی دختران به خاطر مسائل مالی و فرهنگی از خانه فرار می‎‌کنند گرفتار گرگ‌های انسان نمای جامعه می‌‎شوند که با وعده‌های دروغین از آنها سوء‌استفاده‌ می‌کنند.

وی تاکید کرد: دختران به دلیل آن که از احساسات لطیفی برخوردار هستند هنگامی که شان و شخصیتشان‌ خرد شود و یا در خانواده مورد توجه قرار نگیرند اقدام به بیرون رفتن از خانه و فرار می‌کنند که همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای آن‌ها، خانواده‌هایشان و حتی جامعه می‌شود.

بای‌ اظهار کرد: برخی از دختران به خاطر مسائل گوناگون و حتی کوچک و بدون برنامه‌ریزی و در نظر گرفتن آینده کار خود اقدام به فرار از خانه می‌کنند و به جامعه پر افت و خیز پناه می‌برند.

 وی یادآور شد: تربیت صحیح و فرهنگ‌سازی مناسب در بین خانواده‌ها عامل مؤثر از بروز هرگونه اقدام نابخردانه‌ فرزندان و به خصوص دختران است.

 انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.