وی نبود پایانه تاکسی و اتوبوس در شهر کرمان را یکی از مشکلات اصلی حملونقل عمومی در شهر کرمان دانست و با اشاره به نوسازی ناوگان تاکسیرانی تصریح کرد: متأسفانه تاکنون نتوانستهایم تاکسی مطلوبی برای نوسازی در اختیار رانندگان تاکسی بگذاریم.
معاون حملونقل و ترافیک شهردار کرمان با تأکید بر اینکه باید بهسمت سرویسدهی مطلوب در بخش حملونقل عمومی برویم، تصریح کرد: اگر این اتفاق نیفتد، روزبهروز بر خودروهای شخصی شهر افزوده میشود.
موسوی افزود: سهم تاکسی نیز در حملونقل عمومی در شهر کرمان بیشتر از اتوبوس است که از نظر فنی یک عیب بهشمار میآید.
وی درخصوص تاکسی اینترنتی هم گفت: متأسفانه تاکسی اینترنتی هم متولی ندارد که ضرر و تبعات آن به مردم برمیگردد.
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان هم در این بازدید گفت: ۲۲۰۰ تاکسی فرسوده در شهر کرمان وجود دارد؛ ضمن اینکه از ۱۱۰۰ دستگاه تاکسی پیکان فرسوده، ۴۱۱ دستگاه نوسازی شده است.
محمد مهدینژاد به دوگانگی تولیگری آژانسهای تاکسیتلفنی نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر سازمان تاکسیرانی، اتحادیه نیز در امور مربوط به آژانسها دخالت میکند و همین موضوع موجب شده برخی از آژانسها، برخی مسایل را رعایت نکنند.
وی از واگذاری حمل بار به سازمان تاکسیرانی نیز خبر داد و گفت: واگذاری حمل بار به سازمانهای تاکسیرانی، موضوعی است که ازسوی سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور به تاکسیرانی تحمیل شده است.
مدیرعامل سازمان نظارت و مدیریت تاکسیرانی کرمان با بیان اینکه الان از سهمیهی سوخت بهعنوان یک ابزار استفاده میکنیم، گفت: دخالت مجامع امور صنفی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، موجب نبود متولی واحد شده و یکسری بینظمیهایی بهوجود آورده است.
مهدینژاد افزود: هر ماه سوخت ناوگان بار کاهش پیدا میکند که درنهایت موجب نارضایتی ناوگان حمل بار از سازمان تاکسیرانی میشود.
انتهای پیام/ح