سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جشنواره تئاتر فجر، فرصتی برای بروز استعدادهای گروه‌های نمایشی شهرستانی

محمد علی ساربان گفت: جشنواره تئاتر فجر فرصت خوبی برای هنرمندان دیگر استان هاست تا با عشقی بیشتر در تئاتر ایران کار کنند.

محمد علی ساربان بازیگر و کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه تماشای نمایش «هملت»، درخصوص این اثر گفت: به عقیده من کار «هملت»، یک کار تجربی با نگاهی نو به متن هملت بود و با جسارت بالایی که داشت نوع اجرایش با دیگر آثاری که از هملت به روی صحنه رفته است، فرق داشت.

وی در ادامه با اشاره به یکی از مشکلات سالن اصلی تئاتر شهر بیان کرد: کار «هملت» یک اثر آلمانی بود، که در حین نمایش ترجمه و نوشتارها به لحاظ نور در ردیف های میانی و انتهایی سالن به خوبی دیده نمی شد. البته این نوع از مشکلات در جشنواره همیشه از سر شتابزدگی رخ می دهد و کمتر سعی شده به رفع این مشکل بپردازند.

ساربان با اشاره به حضور گروه های نمایشی دیگر مناطق کشور در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر، افزود: حضور گروه های نمایشی شهرستانی، فرصت خوبی است که به هنرمندان دیگر استان ها داده شده تا آنها هم ترغیب شوند و با عشقی بیشتر در تئاتر ایران کار کنند. ما نباید توقع زیادی در حد گروه های تئاتر تهرانی از آنها داشته باشیم و قضاوت بی رحمانه کنیم، بلکه باید این حضور را تشویق کرد.

این بازیگر و کارگردان هنرهای نمایشی، گلچین شدن آثار نمایشی و انتخاب آنها برای اجرا در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر را نگاهی مثبت دانست و گفت: کارهایی که تا امروز در تئاتر تهران انتخاب شده، کارهای خوب و شایسته‌‎ای است.

ساربان در پایان با اشاره به محدودیت‌ها و کمبود امکانات در تئاتر اظهار کرد: ما نه تنها در تئاتر خوب نشدیم، بلکه با نگاهی خوشبینانه مدتی است که در جای خود، درجا می زنیم، چرا که محدودیت های ما در تئاتر زیاد و در مقابلش امکانات کم است. هنرمندان تئاتر توانمندی و دلخوشی امکانات ندارند. نسل جوان ما خیلی خوب می‌توانند کار کنند. امیدوارم که نه فقط مسئولان بلکه دولت به شکلی واقعی‌تر تئاتر را حمایت کند تا بتوانیم پا به پای دیگر کشور ها ما هم قدم برداریم.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، جشنواره فجر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.