سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه پنج فروند هواپیمای سوپر اتاندارد به آرژانتین می‌فروشد

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد قراردادی برای فروش پنج فروند هواپیمای شکاری سوپر اتاندارد فرانسوی به آرژانتین امضا شده است. ­

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز جمعه اعلام کرد در پایان دیدار با موریسیو ماکری، همتای آرژانتینی خود قراردادی برای فروش پنج فروند هواپیمای شکاری سوپر-اتاندارد فرانسوی به این کشور امضا شده است. ­

امانوئل مکرون در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با همتای آرژانتینی خود اعلام کرد «در زمینه تجارت، ما از امضای توافقنامه‌ای برای فروش پنج فروند هواپیمای سوپر-اتاندارد و تجهیزات آن‌ها به نیرو‌های مسلح آرژانتین که وزیران دفاع دو کشور امضا کردند، استقبال کردیم».

هواپیما‌های سوپر-اتاندارد برای نیروی دریایی فرانسه ساخته و در سال ۱۹۷۸ به خدمت گرفته شده بود. آخرین هواپیما‌های سوپر-اتاندارد ۱۲ ژوئیه از خدمت فعال در ارتش فرانسه کنار گذاشته شدند.

نیروی دریای آرژانتین در سال ۱۹۷۹ از فرانسه هواپیمای سوپر-اتاندارد خریداری کرده بود که برخی از آن‌ها در جنگ‌های مالوینز علیه انگلیس به کار گرفته شدند. یک فروند هواپیمای سوپر-اتاندارد آرژانتین به ویژه یک ناو نیروی دریای سلطنتی انگلیس را در سال ۱۹۸۲ غرق کرد. این ناو بر اثر اصابت یک فروند موشک اگزوست (Exocet) که ساخت فرانسه بود، غرق شد.

انتهای پیام/

قرارداد فروش هواپیمای شکاری سوپر اتاندارد فرانسه به آرژانتین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.