گزارش‌ها حاکی است بمب‌افکن جدید روسی موسوم به توپولف ۱۶۰-ام آماده شروع به کار است.

بمب‌افکن جدید روسی موسوم به توپولف ۱۶۰-ام آماده پرواز استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، گزارش‌ها حاکی است بمب افکن جدید روسی موسوم به توپولف 160-ام آماده شروع به کار است. این بمب افکن نسخه ارتقاء یافته توپولوف-160 (Tu-160) است، که یک بمب افکن راهبردی مافوق صوت و حمل کننده سلاح هسته‌ای مربوط به دوران شوروی محسوب می‌شود.

قرار است روز پنجشنبه در شهر قازان در جنوب غربی روسیه، از مدل جدید بمب افکن راهبردی جدید روسیه موسوم به Tu-160M رونمایی شود. این بمب افکن نسخه ارتقاء یافته TU-160 است، که یک بمب افکن راهبردی مافوق صوت و حمل کننده سلاح هسته‌ای مربوط به دوران شوروی محسوب می‌شود.

تاکنون، روسیه سه مدل از TU-160 را تولید کرده است و دو مدل دیگر در سال‌های دو هزار و دو هزار و هشت ارائه شده بودند. کارشناس روس TU-160M را نسخه کمی ارتقاء یافته TU-160 می‌دانند. در مقایسه با TU-160M2 که نسخه به شدت ارتقاء یافته بمب افکن TU-160 است، این بمب افکن جدید به سبب برخی محدودیت‌های فنی و مالی، هنوز از قابلیت جنگی برخوردار نیست.

کارشناسان روس می‌گویند پس از TU-160M آن‌ها همچنان به روند ساخت TU-160M2 و سپس TU-160M3 ادامه می‌دهند که به ابزار‌های جدید در زمینه مانور و علم الکترونیک هوانوردی و همچنین تسلیحات مدرنیزه شده تر، مجهز است. انتظار می‌رود قدرت موتور و همچنین برد پروازی آن‌ها نیز بهبود یابد و همچنین قابلیت‌های جنگی این بمب افکن‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

آندری ساکیان مدیر کارخانه هوانوردی در قازان گفت: «جدیدترین طرح ما در واقع طراحی سه بعدی TU-160M3 خواهد بود. این همچنین نخستین طراحی دیجیتال در کشور ما خواهد بود. این نخستین باری است که از طراحی سه بعدی برای این نوع هواپیما استفاده می‌شود».
بر اساس برنامه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه از کارخانه هوانوردی قازان بازدید و بر نخستین پرواز این بمب افکن نظارت خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

روسیه از آماده به کار شدن یک بمب‌افکن جدید خبر داد

برچسب ها: روسیه ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
خوبه
آخرین اخبار