سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهلوانی و قهرمانی در جهان ریشه در ورزش ایران باستان دارد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: پهلوانی و قهرمانی در جهان ریشه در ورزش ایران باستان دارد زیرا مردان بزرگی از جمله پهلوان پوریای ولی و پهلوان تختی الگویی برای قهرمانان دیگر کشورهای جهان شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، علی بختیار دیشب در دومین جشنواره تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی شهرستان خوانسار اظهار کرد: برگزاری چنین جشنواره  با شکوهی نشان دهنده این است که قهرمانان و پیشکسوتان عرصه ورزشی برای مردم و مسؤولان شهرستان ارزش و اهمیت دارند.

وی افزود: پهلوانی و قهرمانی در جهان  ریشه در ورزش ایران باستان دارد زیرا مردان بزرگی از جمله پهلوان پوریای ولی و پهلوان تختی الگویی برای قهرمانان دیگر کشورهای جهان شدند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: بنیان‌گذار رشته‌های ورزش‌ بین‌المللی از جمله  المپیک جهانی ایرانیان بودند.

وی تصریح کرد: قوانین و مقررات ورزش کشتی را ایرانیان نوشتند و هر گاه سعی کردند این قوانین را تغییر بدهند بدون حضور ایرانیان امکان‌پذیر نبوده است.

بختیار گفت: امروزه ورزش‌هایی که اروپایی‌ها و غربی‌ها آوردند ایرانیان نیز درخشیده‌اند، مانند ورزش والیبال که امروز ایرانیان در این رشته ورزشی حرف برای گفتن دارند.

وی  با بیان اینکه کارگزاران نظام باید مدیریت ورزش را از دست دولت خارج و  به مردم بسپارند و خود نیز در گسترش آن تلاش مضاعف کنند، افزود: اگر مدیریت ورزش به مردم  و بخش خصوصی واگذار شود شاهد گسترش و توسعه روز‌افزون ورزش در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: در قانون برنامه ششم توسعه و بودجه 97 اعتبار خوبی برای ورزش تعریف کرده‌ایم.

بختیار با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد از بزرگترین معضلات کشور است، ادامه داد: راهکار اصلی مبارزه با این پدیده شوم که نابودی جوانان را به دنبال دارد، گسترش ورزش است.

در ادامه سید حسن شفعتی، اظهار کرد: ورزش نقش موثری در سلامت  جسم و روان دارد و باید برای گسترش آن در شهرستان تلاش مضاعف شود.

وی با اشاره به اینکه خوانسار بهشت ایران در غرب استان اصفهان است، تأکید کرد: امروزه رونق گردشگری راهکاری برای اقتصاد هر شهرستان است و باید از ظرفیت و پتانسیل این باغکل برای رونق گردشگری شهرستان استفاده کنیم.

گفتنی است دومین جشنواره تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی شهرستان  با حضور چهره‌های ورزشی ملی به همراه برنامه‌های متنوع هنری در خوانسار برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری جشنواره تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی شهرستان خوانسار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.