سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان سال جاری:

ایجاد 30 هزار شغل در همدان  

استاندار همدان از ایجاد 30 هزار شغل تا پایان سال جاری در استان همدان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ناصر نیکبخت استاندار همدان با بيان اينکه سهميه ايجاد اشتغال استان در سالجاری 19 هزار و 980 هزار نفر  تعيين شده وی  افزود: با توجه به اقدامات خوبی که در جهت پرداخت تسهيلات و ايجاد اشتغال انجام شده است، انتظار می رود آمار تعهد اشتغال استان حدود 10 هزار تن افزايش يابد.

استاندار همدان با بیان هنوز پرداخت تسهيلات روستايی و فراگيرنشده است گفت: در سال جاری 15هزار و 46 شغل از سهميه اشتغال استان همدان ايجاد شده است .

استاندارهمدان با اشاره به برگزاری 115 نشست برای پيگيری حل مشکل پتروشيمی هگمتانه، افزود: نبايد اجازه دهيم حرکت سرمايه گذاران پتروشيمی کند شود.

نيکبخت با بيان اينکه همدان قطب توليد سيب زمينی در کشور است، افزود: ميزان توليد سيب زمينی در اين استان حدود يک ميليون تن است و اين در حالی است که واحد صنايع تبديلی سيب زمينی در استان وجود ندارد.

نيکبخت نرخ بيکاری در استان همدان را کمتر از 10 درصد اعلام و اضافه کرد: فعاليت کسب و کار در استان همدان بر اساس اعلام مرکز پژوهش های مجلس از رتبه 24 به 11 رسيده است.

وي با اشاره به فرارسيدن چهلمين سالگرد پيروزی انقلاب اسلامي افزود: دهه فجر بهترين فرصت برای بيان دستاوردهای نظام به مردم و ايجاد اميد و نشاط در جامعه است.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری 2 رويداد بزرگ گردشگری در سال 2018 در همدان، گفت: هيچ استانی در کشورمان به لحاظ ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی به ظرفيت همدان وجود ندارد اما تاکنون از اين داشته ها استفاده نشده است.

نيکبخت افزود: با توجه به اينکه همدان در سالجاری ميلادی 2 رويداد بزرگ بين المللي شامل ميزبانی از 500 عضو از 150 کشور وابسته به سازمان جهانی گردشگری و ميزبانی از وزاری خارجی 34 کشور آسيايی را بر عهده دارد بايد هر چه سريعتر برای جذب اعتبارات اين رويدادهای فراملی اقدام شود.

وي تاکيد کرد: اين 2 رويداد بين المللي می تواند زمينه ساز رونق گردشگري خارجی و نقطه عطفی در معرفی ظرفيت‌ های گردشگری استان همدان در عرصه جهانی و ارتقای صنعت گردشگری اين استان باشد.

نيکبخت افزود: پيگيري و تعيين همدان به عنوان پايتخت گردشگري آسيا در سال 2018 از سوي مجمع گفت وگوي آسيايي و تصويب ميزبانی اين استان برای نشست اعضای سازمان جهانی گردشگری، مهمترين رهاورد دولت تدبير و اميد در همدان است.

استاندار همدان ادامه داد: اين 2 اجلاس فرصت بسيار خوبی برای معرفی استان همدان و جذب گردشگر است و بايد برای استفاده از اين فرصت ها آماده شد.

وي با بيان اينکه معين استانداران در حوزه اقتصاد مقاومتی را استانداران انتخاب می کنند، افزود: در اين چارچوب معين استان همدان، رئيس سازمان ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری درخواست شد چرا که همدان ظرفيت های زيادی در بخش گردشگری دارد.

انتهای پیام/د.ا

30 هزار شغل در همدان ایجا می شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.