رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ خبر داد:

اشتغال بیش از یک هزار نفر در صنایع دستی کبودراهنگ

رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ از فعالیت بیش از یک هزار نفر در حوزه صنایع دستی خبر داد.

اشتغال بیش از یک هزار نفر در صنایع دستی به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مهدی غلامی ،رئیس میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: با توجه به استعدادها و شرایط خاص بیش از یک هزار نفر در صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ اشتغال دارند که از این یک هزار نفر 800 نفر در حوزه سفال فعال هستند.

رئیس میراث فرهنگی کبودراهنگ رشته های نقاشی روی سفال،چرمکاری، سرمه دوزی، معرق چوب، منبت چوب، قلاب بافی، تراش سنگهای قیمتی و سایر رشتها را فعال ترین رشته ها یاد کرد و گفت:85 درصد فعالین این رشته ها بانوان روستایی و 15 درصد بانوان شهری هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی کبودراهنگ جهت بسط و گسترش این رشته ها در شهرستان اقدام به ارائه آموزش در اکثر رشته ها و صدور مجوز در مدت زمان یک هفته ای و همچنین ارائه تسهیلات بانکی اقدامات ارزنده ای را داشته است تا جایی که تا به امروز حدود 4 میلیارد ریال برای متقاضیان مشاغل خانگی به بانک ها معرفی نامه داشته ایم که با نرخ 6 درصد ارائه می شود.

غلامی افزود: بزرگترین دغدغه اصلی و مهم مشاغل خانگی با عنایت به فصلی بودن بحث گردشگری در شهرستان کبودراهنگ بازار فروش این محصولات می باشد بیشترین تولیدات صنایع دستی ما در روستاهای قباق تپه، قراگل، قرخ بلاغ، کوهین،حصار، شهر های شیرین سو و کبودراهنگ می باشد.

انتهای پیام/ 

بیش از یک هزار نفر در صنایع دستی کبودراهنگ مشغول به کار هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار