سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل دیوان محاسبات کشوردر یزد :

گزارش ارزیابی اقدامات کشور بزودی اعلام می‌شود

رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: بزودی گزارش ارزیابی اقدامات کشور در راستای طرح‌های مقاومتی و فعالیت‌های کشور در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ عادل آذر رئیس کل دیوان محاسبات کشور صبح امروز وارد یزد شد و در فرودگاه شهید صدوقی مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان استان قرار گرفت.

رئیس دیوان‌ محاسبات کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد صیانت از بیت المال در قالب بودجه کشور را مهمترین وظیفه دیوان‌ محاسبات برشمرد و گفت: توجه به سرمایه های انسانی در کنار دارایی های فیزیکی از طریق ارتقای دانش مالی و بودجه‌ایی مدیران از اولویت های دیوان‌محاسبات کشور است.

عادل آذر گفت: مدیران باید  در دانش مالی بودجه‌ایی و قوانین و مقررات بودجه‌ایی ارتقا یابند تا هم کمتر دچار خطا و ابهام در برداشت قوانین شوند.

رئیس کل دیوان‌ محاسبات‌ با بیان اینکه مدیران کشور دست پاک و باشرفی هستند، افزود: شرایط و قواتین حقوقی و مالی کشور به گونه‌ای است که مدیران فعال و خلاق بیشتر در مظان اتهام و مشکل قرار می‌گیرند و دلیل آن هم تسلط نداشتن کافی بر قوانین و مقررات و ابهامات و تفسیرهای مختلف و اشتباه  است .

رئیس کل دیوان محاسبات نظارت مستمر و پیشگیرانه از طریق  هدایتکری را مهمترین عامل برای پیشگیری از برخی تخلفات احتمالی در بحث بودجه برشمرد و گفت: برای این منظور پکیج های آموزشی ویژه برای بخش های مختلف دیوان و مدیران دستگاه‌ها به منظور تسلط بر قوانین بودجه‌ای و رفع ابهامات تهیه شده است .

وی از مدیران اجرایی کشور به عنوان خط مقدم توسعه کشور برشمرد و‌ گفت: دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات باید مسیر را برای جسارت مدیران برای کار و تلاش فراهم کنند.

عادل آذر با اشاره به توفیقات و اقدامات دیوان‌محاسبات دریک سال و نیم گذشته از ارزیابی اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در راستای شعار سال از جمله تولید و اشتغال خبر داد و گفت: بزودی گزارش ارزیابی اقدامات کشور در راستای طرح های مقاومتی و فعالیت های کشور در این خصوص در صحن علنی مجلس قرائت می شود.

وی همچنین از حسابرسی دیوان در راستای برنامه پنجم توسعه کشور در زمینه ‌تولید ملی و ایحاد اشتغال خبر داد .

 عادل آذر گفت: این گزارش در حقیقت ممیزی و ارزیابی دیوان از میزان موفقیت طرح های اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در کشور است که انشاالله بعد از رسیدگی مجلس به بودجه سال ۹۷ در صحن مجلس ارائه خواهد شد.

در این دیدار آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم با اشاره به توطئه های دشمنان برضد نظام اسلامی گفت: امروز مدیران و مسئولان کشور باید با ملاحظه مجموع تهدیدات دنیا علیه کشور به مسئولیت خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به کار حساس و خطیر دیوان محاسبات بر ضرورت تسلط و توجه مدیران به قوانین و مقررات مالی و بودجه ای تاکید کرد و گفت: باید مدیران اجرایی قوی و متعهد را حمایت کنیم تا در مسیر تحقق اهداف انقلاب موفق عمل کنند.

امام جمعه یزد همچنین بر برنامه ریزی برای موضوع مهم اشتغال جوانان با همکاری سایر دستگاه ها تاکید کرد و گفت: امروز مهمترین نیاز و اولویت کشور موضوع ایجاد اشتغال و تولید است که باید نسبت به آن اهتمام جدی شود.

انتهای پیام/ ی

سفر رئیس کل دیوان محاسبات کشور به یزد

برچسب ها: بودجه ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.