سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سی هزار پرونده قضائی درکرمان به صلح و سازش منجر شده است

رییس شورا های حل اختلاف استان کرمان گفت: در نه ماهه ابتدای امسال سی هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش منتهی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی تقی زاده رییس شورا های حل اختلاف استان کرمان گفت: 41 درصد پرونده های قابل صلح و سازش شوراهای حل اختلاف استان کرمان در نه ماه ابتدای امسال به صلح منجر شده است.

وی در ادامه بیان کرد: شهرستان ریگان با 79 درصد، بیشترین پرونده ی منجر به صلح و سازش را داشته است.

این مقام قضائی استان کرمان عنوان کرد: در نه ماه ابتدای سال جاری ، 108 هزار و 693 پرونده به شورا های حل اختلاف استان کرمان وارده شده است و در مقابل به 109 هزار و 902 پرونده رسیدگی شده است.

رییس شورا های حل اختلاف استان کرمان از کاهش ورودی پرونده های شورای های حل اختلاف استان کرمان خبر داد و گفت: در نه ماهه ابتدای امسال 108 هزار و 963 پرونده به شوراهای حل اختلاف کرمان وارده شده که در مدت مشابه سال گذشته این تعداد 126 هزار و 690 فقره پرونده بوده است، این آمار کاهش 14 درصدی ورودی پرونده را نشان می‌دهد.

تقی زاده کاهش ورودی پرونده به دادگستری را از اهداف تشکیل شورای حل اختلاف دانست و اظهار داشت: شورای حل اختلاف یک نهاد مردمی و قضایی و زیر مجموعه قوه قضاییه است که ۱۴ سال از فعالیت این نهاد می‌گذرد و برای گسترش و توسعه فرهنگ صلح وسازش در جامعه و کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم تشکیل شده است.

انتهای پیام/ی

کاهش 14 درصدی ورودی پرونده به شورا های حل اختلاف کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.