سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در بندرماهشهر

نمایشگاه صنایع دستی و اقوام با حضور صنعتگرانی از چند استان کشور در بندرماهشهر گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سارا عبادی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لباس سنتی بندر ماهشهر را از جمله لباس های پوشش اسلامی دانست و بیان داشت: اقدامات اولیه برای ثبت ملی این لباس اصیل صورت گرفته است.

وی به عرضه لباس اصیل زنان بومی بندرماهشهر در غرفه ها اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه این غرفه ها مورد استقبال شهروندان قرار گرفته اند.

عبادی افزود: این نمایشگاه، چهارمین نمایشگاه صنایع دستی و اقوام به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان و همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بندرماهشهر در سال جاری است که با هدف حمایت از صنعتگران ماهشهری برپا شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در نمایشگاه امسال 70 غرفه برپا شده اذعان داشت: از این تعداد 75 غرفه مربوط به صنعتگران ماهشهری است و صنعتگرانی از کردستان، کرمانشاه، فارس، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، اصفهان، خراسان رضوی و اردبیل نیز حضور دارند.

وی، سوزن دوزی، نقطه کوبی، مینا کاری، کَمه دوزی، ماکت کشتی، معرق چوپ، نقاشی روی سفال، عروسک سازی محلی به همراه غذاهای محلی از قبیل کوکال، کلوچه خرمایی، تنگله، تبدون، خپولک، قلیه ماهی و آش را از جمله اقلام محلی ارائه شده در نمایشگاه صنایع دستی و اقوام ایرانی بندرماهشهر عنوان کرد.

وی اظهار داشت: به منظور توسعه و ترویج صنایع بومی، بزودی خانه صنایع دستی بندرماهشهر به عنوان نمایشگاه دائمی صنایع دستی این شهرستان برای ارائه آثار صنعتگران ماهشهری احداث خواهد شد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه تا 7 بهمن در محل نمایشگاه دائمی شهرداری ماهشهر برپا است که مصادف بودن آن با مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان‌ پهلوان تختی که 5 و 6 بهمن‌ جاری به میزبانی بندر ماهشهر برگزار می‌شود نقس مهمی در معرفی تولیدات بومی و توانمندی‌های داخلی دارد.

انتهای پیام/گ

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و اقوام در ماهشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.