سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرثبت اسناد واملاک استان کرمان؛

کاهش تخلفات دفاتر اسناد رسمی

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: میزان تخلفات صورت گرفته در دفاتر اسناد رسمی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، رضا طالبی زاده، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان در گردهمایی سردفتران اسناد رسمی و دفتریاران شهرستان کرمان گفت: وجود سامانه‌های الکترونیکی در دفاتر اسناد رسمی باعث شده است تا میزان بروز جرائم و تخلفات کاهش چشمگیری یابد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مردم نکات حقوقی نحوه تنظیم اسناد رسمی را نمی‌دانند، افزود: سران دفاتر اسناد رسمی براساس وظیفه قانونی و اخلاقی باید ارباب رجوع را از تمامی موارد مندرج در سند رسمی مطلع کنند.

طالبی زاده تصریح کرد: طبق قانون سردفتر موظف است به طرق مختلف اصالت اسناد ارائه شده به دفترخانه را احراز و سپس نسبت به تنظیم سند جدید اقدام کند.

وی در خصوص اختلافات بین دفاتر اسناد رسمی و مراکز تعویض پلاک در نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: کاغذ سبز صادره از سوی راهنمایی و رانندگی به عنوان سند مالکیت اتومبیل قلمداد نمی‌شود و باید در هنگام انتقال رسمی خودرو در دفاتر اسناد رسمی سلسله ایادی نقل و انتقالات رعایت شود.

وی از سران دفاتر اسناد رسمی خواست حق و حقوق دفتریاران و کارکنان دفاتر اسناد رسمی را بر اساس قانون و به صورت کامل پرداخت کند.

طالبی زاده گفت: در انتخاب بازرسان نیز باید دقت لازم از سوی کانون صورت پذیرد و بازرس از میان افرادی انتخاب شود که از سلامت کاری بیشتری برخوردار است و در این بین اگر فرد بازرس مرتکب تخلف شود با شدت بیشتری با وی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ح

تخلفات اسناد رسمی کرمان کاهش زیادی داشته است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.