سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای موفقیت آمیز ایجاد رشته حمل ونقل در جیرفت

شهرستان جیرفت پس از هرمزگان به عنوان دومین شهر کشور موفق به راه اندازی رشته حمل و نقل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مدیر کل دفتر تالیف فنی و حرفه ای و کارودانش وزارت آموزش و پرورش در جیرفت گفت: با توجه به نیازسنجی در وزارت آموزش و پرورش برای تربیت نیروهای ماهر و تخصصی در رشته حمل و نقل، اولین رشته حمل ونقل در استان هرمزگان و دومین رشته حمل ونقل کشور در شهرستان جیرفت  در جنوب استان کرمان راه اندازی شد.

 دور اندیش با اشاره به ایجاد رشته حمل ونقل در 5 هنرستان در استان هرمزگان و جنوب استان کرمان  افزود: 150نفر دانش آموز در این رشته مشغول به تحصیلند.

وی تصریح کرد: این دانش آموزان در دو پایه 10و11در این رشته مشغول به تحصیلند که با توجه به اتمام دوران تحصیل در رشته حمل و نقل با گرفتن دیپلم و گذراندن امتحان در مراکز و دانشکده های فنی ادامه تحصیل خواهند داد.
 نماینده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور در  ایجاد این رشته هم گفت: با 4 سال کار کارشناسی و با توجه به نیاز سنجی بازار کار در حوزه حمل ونقل با همکاری وزارت آموزش و پرورش اقدام به تالیف کتب این رشته و زیر ساختهای راه اندازی آن در چند هنرستان به عنوان نمونه طرح شد که با موفقیت این طرح در 5 هنرستان اجرایی شد.

  محمود آبادی از آمادگی کامل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور برای کمک و تقویت فعالتر شدن این رشته در دیگر هنرستان های کشور خبر داد و افزود: زیر ساخت های حمل ونقلی در سطح کشور به طور کامل در اختیار فعالان این حوزه است تا زمینه مناسب تربیت نیروهای فنی در این حوزه فراهم شود.

انتهای پیام/ب

راه اندازی رشته حمل و نقل در جیرفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.