سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبات بانوان کرمانی از معاون ورزش بانوان وزارت ورزش

مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان در حضور معاون ورزش بانوان وزرات ورزش، ایجاد فضاها و سالن های ورزشی، پارک های ویژه ی بانوان و تخصیص درصدی اعتبار برای حمایت از ورزش بانوان را از مطالبات بانوان کرمانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  فاطمه السادات حسینی در مراسم جشنواره فراغت بانوان با ورزش که به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و دهه ی مبارک فجر با حضور محمدیان، معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در سالن شهید تجلی کرمان  برگزار شد با اشاره به اینکه استان کرمان پهناورترین استان کشور است، گفت: از کل جمعیت سرمایه های انسانی این استان، نیمی بانون و نیمی آقایان هستند.

وی با اعلام اینکه استان کرمان جوان ترین استان کشور است، ضمن ابراز خرسندی از عملکرد این استان در بُعد قهرمان پروری در حوزه بانوان افزود: قهرمانان کرمانی با توجه به درخشش هایشان در عرصه ی ملی و بین المللی، همواره مایه فخر مباهات ایران زمین بوده اند.

حسینی ضمن اعلام مطالبات زنان کرمانی، از معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواست حمایت ویژه ای از ورزش بانوان کرمان کنند و تلاش شود فضاهایی در نظر گرفته شود تا در آن بانوان علاوه بر ورزش و تفریح به کار فرهنگی بپردازند.

وی به سند ورزش استان در حوزه بانوان اشاره و تصریح کرد: یکی از مطالبات بانوان کرمانی در این سند، راه اندازی یک دهکده ی ورزشی تفریحی و فرهنگی برای مرکز استان و در هر شهرستانی در اندازه ای کوچکتر است.

حسینی ایجاد سالن های ورزشی در هر شهرستان به منظور فعالیت بانوان در رشته های مختلف را از دیگر مطالبات زنان کرمانی عنوان کرد.

وی با اشاره به وجود دو پارک ویژه بانوان و یک پارک در حال احداث در مرکز استان یادآور شد: با توجه به جمعیت جوان و بانوان، نیاز داریم هم برای ایجاد پارک های بیشتر و هم تجهیز پارک ها ویژه ی بانوان در مرکز استان و شهرستان ها تا این قشر بتوانند با فراغت، آرامش و آسایش به ورزش بپردازند چرا که این کار به نشاط اجتماعی کمک می کند.

حسینی با بیان اینکه همواره زنان کرمانی در ورزش های قهرمانی سرآمد کشور بوده و هستند، از معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواست: یک نگاه ویژه ای از سوی وزارت به ورزش بانوان شود و برای این کار درصدی اعتبار را برای حمایت از ورزش قهرمانان اختصاص دهند تا علاوه بر تشویق ورزشکاران، جوانان هم برای ورود به ورزش تشویق شوند.

وی گفت: 4 ساعت ورزشی برای کارکنان ادارات مطرح بوده که خوشبختانه در استان کرمان در حال اجراست و امیدواریم حمایتی صورت گیرد تا در برخی ادارات این ممنوعیت را در این بحث نداشته باشیم.

وی ضمن قدردانی از طرح جشنواره ی فراغت بانوان با ورزش از سوی وزرات ورزش و اجرای آن در کل استان ها افزود: طرح خوبیست که در حوزه ی کارکنان و خانواده هایشان ارائه شده است.

حسینی استقبال از این طرح را در استان کرمان خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: این طرح به نشاط فرهنگی و سلامت خانواده ها کمک می کند و امروز ما میزبان بسیاری از بانوانی هستیم که مشتاقانه از این طرح استقبال کردند.

وی یکی از نکات مثبت اجرای این طرح را نایب قهرمانی کارکنان بانوان استانداری کرمان در کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/ب

بانوان کرمانی در حضور معاون وزیر مطالباتشان را مطرح کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.