سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با مفاسد کلان اقتصادی در دستور کار ویژه دادستانی کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: دادستانی کرمان در جهت ایفای نقش مدعی العموم در قالب 12کارگروه به صورت شبانه روزی پیگیر حقوق عمومی جامعه و استیفای حق مردم می باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات اقدامات دادستانی کرمان در خصوص حقوق عامه گفت:این کارگروه ها به تصدی معاونان دادسرا وقضات ویژه کار رصد و پیگیری امور عمومی جامعه را برعهده گرفته اند وبه صورت شبانه روزی مشغول فعالیت و نظارت می باشند.

این مقام قضائی گفت:دستورات قضائی متعددی از ابتدای سال جاری توسط قضات این کارگروه ها در جهت برطرف شدن موانع و مشکلات صادر گردیده است.

وی تصریح کرد: دادستانی کرمان در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) و همچنین تاکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه امر پیشگیری از وقوع جرم،مقابله با جرائم سازمان یافته و مفاسد کلان اقتصادی را در دستور کار ویژه خود قرار داده است .

دادستان کرمان با بیان اینکه کارگروه مبارزه با مفاسد اقتصادی جزء فعال ترین کارگروهای دادسرای کرمان می باشد،افزود:از ابتدای سال جاری دادسرای کرمان رسیدگی به چندین پرونده فساد کلان اقتصادی(رانت خواری و تضییع حقوق بیت المال) که غالب آنها در بستر سیستم بانکی به وقوع پیوسته است را دستور کار قرار داده است .

وی اعلام کرد:در حال حاضر 12کارگروه فعال شامل کارگروه های 1)کاهش سوانح کار،2)امنیت غذایی،3)مبارزه با مواد مخدر،4)رصد ونظارت بر فضای مجازی،5)سوانح عمومی وحوادث،6)مبارزه با زمین خواری وحاشیه نشینی،7)مبارزه با منکرات و مفاسد ومشروبات الکلی،8)مبارزه با سرقت،9)ارتقاء امنیت اجتماعی جامعه و مقابله با ناامنی ها،10)پیشگیری از وقوع جرم،11)مبارزه با مفاسد اقتصادی و کارگروه پیگیری حقوق عامه ومطالبات مردمی در حال فعالیت می باشند.

سالاری درپایان افزود:با توجه به رسالت خطیر مدعی العموم و در جهت احقاق حقوق حقه مردم وبیت المال مسلمین با تمام توان حرکت خواهیم نمود.

انتهای پیام/ی

12کارگروه فعال در زمینه رسیدگی به مفاسد اقتصادی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.