سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در صحن علنی:

بودجه بنیه دفاعی از میزان قانونی آن کمتر است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: دولت باید 5 درصد اعتبارات عمومی به بنیه دفاعی اختصاص می‌داد که تنها 1.5 درصد در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در صحن علنی امروز(سه‌شنبه، 3 بهمن ماه) در گزارش خود نسبت به بودجه 8 ماهه سال 96 گفت: ‌بر اساس برنامه ششم باید 5 درصد اعتبارات عمومی به بنیه دفاعی اختصاص پیدا کند که تاکنون در بودجه سال 97 تنها 1.5 درصد برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: البته این میزان را هم به صندوق توسعه متصل کرده‌اند که دسترسی به‌ آن سخت است.

نقوی‌حسینی با اشاره به حقوق و مزایای نیروهای لشکری و کشوری اظهار کرد: این افراد در مأموریت‌های خود در مرزها و تأمین امنیت کشور در شرایط سختی کار می‌کنند، هیچ نیروی لشکری نباید دغدغه معیشت داشته باشد و براساس قانون باید 10 درصد مازاد بر سایر کارکنان بهره‌مند باشد که در بودجه این رقم برای حوزه دفاعی قرار داده نشده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در دنیا کشورها متناسب با تهدیدات بودجه دفاعی خود را در نظر می‌گیرند، افزود: ما در بودجه امسال این موضوع را ندیده‌ایم حتی در حوزه دیپلماسی هم که مانند دفاعی مهم است مشکلات زیادی در بحث بودجه دارد.

وی تصریح کرد: سفارتخانه‌ها در بحث عمران از مشکلات پشتیبانی برخوردار هستند.

نقوی‌حسینی گفت: همچنین در حوزه هسته‌ای هم با مشکلات جدی روبرو هستیم و ما برای دولت تکلیف کردیم که 20 هزار مگابایت برق هسته‌ای را تأمین کند که باید برای سایت‌های دیگر هم سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.